Med prvimi spomladanskimi solatami je poleg radiča gotovo najpogostejši motovilec, ki načeloma velja tudi za zimsko solato in ga lahko, če imamo grede pokrite s kopreno, uživamo tudi čez zimo. A najbolj prija spomladi, občasno pomešan z regratom. Odlično se v solate podajo tudi marjetice, vijolice in nekatere druge spomladanske užitne travniške cvetlice. Motovilec je bolj zdravilen kot zelena solata, saj vsebuje veliko vitaminov in mineralov ter tako spodbuja delovanje imunskega sistema. Zaradi baldrijanovih eteričnih olj pa deluje pomirjevalno in protistresno ter izboljšuje osredotočenost.

Odpravlja spomladansko utrujenost

Motovilec vsebuje veliko vitaminov A in C ter tudi vitamin B6. Izjemno bogat je z železom, kalijem, fosforjem in magnezijem, zaradi vseh naštetih snovi pa je odlična pomoč v boju proti spomladanski utrujenosti. Koristen je tudi za vzdrževanje kondicije srčno-žilnega sistema in pri težavah s slabokrnostjo. Spodbuja presnovo in po drugi strani na prebavo deluje pomirjujoče ter dokazano razstruplja telo. Zaradi precejšnje količine vitamina C je odličen antioksidant in pomemben za številne procese v telesu. Sodeluje pri tvorbi kolagena, ki skrbi za napetost kože ter zdravje kosti, zob in arterij.

vrt
Dreamstime
Motovilec na vrtu sejemo vse od začetka jeseni pa do začetka poletja.

Zaščita oči

Čeprav pogosto rečemo, da je za zdravje oči treba uživati korenje, tudi redno uživanje motovilca ne bo škodovalo. V motovilcu najdemo različne vrste karotenoidov, ki blagodejno vplivajo na oči, za to je zaslužen predvsem vitamin A. Podobno kot vitamin C tudi vitamin A uvrščamo med antioksidante, ki ščitijo celice pred oksidativnim stresom.

Preprečite slabokrvnost

Večina zelenolistne zelenjave je odličen vir železa, a nekatere vrste še posebej izstopajo. Mednje nedvomno spadajo špinača, blitva, koprive ter motovilec. Številni ne vedo, da je količina železa v motovilcu primerljiva s tisto v špinači. Redno uživanje tako utegne preprečiti anemijo oziroma slabokrvnost.