Obstajajo različni vzroki za krvavenje dlesni, največkrat pa je to posledica okužbe. Edina krvavitev, ki jo lahko dopuščamo in smo zaradi njenega nastanka manj zaskrbljeni, je posledica poškodbe pri jedi ali športu. Vzroki za krvavitev dlesni so lahko še jemanje nekaterih zdravil (kontracepcijske tablete, fenitoin, ciklosporini), sistemska bolezen (HIV) ali slab imunski sistem. Pomanjkanje nekaterih vitaminov (vitamin B3 ali C) prav tako povzroči krvavitev. Sicer pa govorimo o parodontalni bolezni, zaradi katere lahko sčasoma zobe izgubimo. In takrat je nujno ukrepati.

Za zdrave dlesni

Poleg pravilne ustne higiene lahko dlesni ohranjamo pri zdravju tudi z uživanjem hrane, bogate z nekaterimi vitamini in minerali. Prvi zmed njih je vitamin C. Če ga na dan zaužijemo premalo, je lahko to vzrok krvavenja dlesni. Ker pa trenutno razsaja veliko bolezni, je tudi zaradi tega priporočljivo, da se redno oskrbujemo z omenjenim vitaminom, ki pomembno pripomore k ohranjanju imunske odpornosti. Najdemo ga v zeleni papriki, limonah in drugih agrumih, zelju, repi, kiviju, papaji, brokoliju in še kje.

Kalcij

Je pomemben gradnik kosti in zob, in njegovo pomanjkanje lahko privede do vnetja dlesni in zobne gnilobe. Vsebujejo ga mleko in mlečni izdelki, banane, stročnice, fige, ohrovt, kitajsko zelje, suhe slive, datlji, mandlji.

Vitamin B3 (niacin)

Telo ga nujno potrebuje, in kadar ga ima na zalogi premalo, na to med drugim opozori z zatekanjem ustne sluznice, tudi z izgubo apetita in/ali telesne teže, nespečnostjo, želodčnimi bolečinami in slabo prebavo ali z glavobolom. Če uživate dovolj jeter, perutnine, govedine, plavih rib, kot sta tuna in losos, kvasa, stročnic in oreščkov, naj s pomanjkanjem vitamina B 3 ne bi imeli težav.

Vitamin D

Ta je za zdravje zob in dlesni pomemben posredno, saj pomaga telesu pri absorpciji kalcija. Pomanjkanje lahko prepoznamo po občutku pekočih ust ali kovinskem oziroma grenkem okusu v ustih, prav tako se lahko zmanjša trdnost zob, kar poveča možnost nastanka zobne gnilobe in vnetja obzobnih tkiv. Glavni vir vitamina D je sonce, in ker je tega pozimi, ko so dnevi krajši, veliko manj, ga največ ljudem primanjkuje prav ta čas. Da ne boste med njimi, izkoristite sončne žarke, kadar se ti prikradejo izza oblakov. Dovolj bo že, da vaše dlani in obraz pobožajo za 15 minut.