SLUŽBA, SLUŽBA, SLUŽBA

Slaba služba, v kateri bodisi predolgo delate ali pa vam nalaga preveč obveznosti, poveča ogroženost s srčnim infarktom, pospeši pa tudi staranje celic. Pravzaprav je služba, ki jo želite odmisliti, tako nevarna za vaše zdravje kot premalo telesne vadbe, spanca ali zdravih obrokov. Služb dandanes ne morete menjati kot nogavice, lahko pa vsake toliko pomislite, za kaj vse ste v življenju hvaležni, ter si redno, čeprav le nekaj minut, vzamete čas za skodelico čaja ali klepet s prijateljico. Služba lahko postane celo izpopolnjujoča, če v njej vidite smisel. Bi ga lahko našli? Morda prek nje pomagate mnogim, pa se tega ta trenutek niti ne zavedate. In morda ste le korak stran od optimističnega pogleda na svoj vir zaslužka, pa ga sami ne zmorete odkriti. Vzemite si čas za dobro knjigo, ki navdihuje, ali pa za nekaj obiskov pri terapevtu.

PREDELANA HRANA

Pravzaprav se v vašem telesu odvije še največ škodljivih reakcij, če kar naprej uživate popečeno oziroma prekuhano hrano. Takrat se sladkor združi z maščobo ter se nato veže še na beljakovine, strupene spojine, ki pri tem nastanejo, pa se prilepijo na vse notranje organe in tam povzročijo veliko škode. Sprožijo se vnetni procesi in kronične bolezni srca ter ožilja, sklepov in kosti, jeter in ledvic, utrpite pa lahko tudi slabokrvnost in sladkorno bolezen. Hrano prekuhajte le na hitrico, na pari oziroma s čim manj vode, meso marinirajte in potem le na hitrico popecite ali, še bolje, kar prekuhajte. Vzljubite zelenjavne in sadne solate, v katerih je ogromno antioksidantov, ki vnetne procese zavrejo.

NEVARNA NENASPANOST

Dovolj spanca ni luksuz, ampak zdravstvena zahteva. Manj ko spite, več je stresnega hormona kortizola, ki kroži po telesu. Ugotovili so, da nas v zrelejših letih premalo spanca v petih letih postara za sedem let! Potrudite se za svojih sedem ur in pol sanj. S tem greste skozi več faz REM, v katerih se telo pospešeno obnavlja, vključno s kožo in presnovo, možgani pa spočijejo spomin in druge spoznavne funkcije. Lažje bo zaspati, če boste legli vsak večer ob isti uri in vam bodo pod kožo zlezli vedno isti večerni obredi, od tople kopeli do poslušanja nežne glasbe. Pomagajo tudi prehranski dodatki magnezija, ki ga večini žensk zaradi stresnega življenja primanjkuje, je pa mineral, ki bistveno pripomore k umirjenosti in sproščenosti.

SPOLNOST IN INTIMA

Več ko je seksa, več je sreče! Posteljno življenje pospeši prekrvitev, potroši precej kalorij, in če je redno, podaljša tostranstvo za osem let. Po nekaterih študijah seks tudi pospeši izločanje hormonov, ki izboljšajo mišični tonus in nas naredijo mlajše. Skratka, spolno življenje je ključnega pomena za vsesplošno dobro zdravje in počutje, zato je pomembno, da ostanemo spolno aktivni čim dlje. V povprečju seksamo dvakrat tedensko, nekaterim se zdi to dovolj, drugim občutno premalo. K večji pogostnosti lahko prispeva načrtovanje, tako kot lahko načrtujete obisk kina ali prestižne restavracije. Običajno postanejo zadeve bolj vroče še s pomočjo fantazij, lepega spodnjega perila ali novega položaja, ki razbije monotonost. Pa še to: spolnost na jesen življenja ne pomeni zgolj doseči vrhunec, temveč velja za spolni akt vsako izkazovanje nežnosti in naklonjenosti.

TELESNA DRŽA

Ste vedeli, da smo po štiridesetem letu vsako leto krajši za centimeter? Hrbtenica se krči, v križu nas boli, glava pa se spušča naprej. A neprimeren način življenja z veliko sedenja, nepravilno dviganje bremen in pogosto tudi nepravilna drža se poznajo še kje drugje, ne le v nesamozavestnem videzu. Sključenost čezmerno obremenjuje mišice, sklepi slabijo, po drugi strani pa lepa in zdrava telesna drža povrne energijo, samozavest, sprošča in zveča fleksibilnost. Zato sedite na trdnih stolih in kavčih, tako da se z zadnjo platjo dotikate tudi naslonjala za hrbet. Zelo pomembno je, da vsakih dvajset minut pisarniškega dela naredite premor in čim več razteznih vaj. Stojte pa tako, da so ličnice vzporedno z gležnji, pogled je usmerjen naprej, nikar v tla, težo telesa premaknite na pete, ramena pa potisnite nazaj in navzdol.

ZAŠČITA PRED SONCEM

Najbolj zastrašujoča posledica preveč sonca je kožni rak oziroma melanom. A bi morali večkrat pomisliti tudi na gubice, popokane kapilare in pigmentne pegice, ki jih povzročajo UVA- in UVB-žarki. Fotostaranja pa ne utrpite le na plaži, ampak tudi med delom na vrtu, med tekom, sprehodom po mestu, vožnjo z avtomobilom in celo med zadrževanjem v sobi z velikimi okni in ogledali. Kožo obraza in rok vsak dan zaščitite z losjonom z zaščitnim faktorjem 30. Izberite si zaščitno kremo za športne aktivnosti, ki je ne odstranita znoj oziroma voda. Nanos obnovite vsaki dve uri in ne pozabite na predel ušes in vratu. V zadnjem času je vse več raka na ustnicah, zato kupite tudi vazelin z zaščitnim faktorjem. Omislite si še širokokrajno pokrivalo in sončna očala z UV-zaščito 400 ali več.

PREVEČ SLADKARIJ

V povprečju pojemo 50 kilogramov kristalnega sladkorja na leto, kar predstavlja strašljivih 18 odstotkov kalorij. Verjetno že poznate vse mogoče posledice, ki razvadi sledijo, od debelosti do sladkorne bolezni tipa 2, ne veste pa, da sladka hrana povzroča več gubic kot kajenje in sončenje skupaj. Sladkor namreč sproži proces v telesu, pri katerem se veže na kolagen in elastan, zaradi česar se koža povesi in zguba. V ogledalu to veliki ljubitelji sladkarij opazimo že okoli tridesetega leta, drugi pa desetletje ali dve pozneje. Tako ne bi smeli zaužiti več kot šestih čajnih žličk sladkorja dnevno, pa še to je pravo razkošje! Črtajte predelane izdelke, v katerih je skritega ogromno sladkorja, četudi gre za slano pecivo, ter sadne sokove in si raje omislite svež sadež. Vlaknine iz sadja namreč upočasnijo vsrkanje sladkorja. Kadar postanete nenavadno lačni, preverite, ali ne gre nemara za prikrito žejo. Popijte kozarec ali dva mineralne vode in šele potem, če je res nuja, sezite še po koščku ali dveh temne čokolade, še raje pa po banani ali jabolku.