MALO KALORIJ

S 100 grami pečenega kostanja boste zaužili povprečno 250 kalorij, če boste jedli kuhanega, pa okoli 170. V 100 gramih se skriva tudi okoli pet odstotkov beljakovin.

VIR VLAKNIN

V 100 gramih kostanja je približno 27 odstotkov dnevnih potreb po vlakninah. Vlaknine znižujejo raven škodljivega holesterola v krvi in preprečujejo, da bi se prevelike količine holesterola absorbirale v črevesje.

BOGASTVO VITAMINA C

V 100 gramih kostanjev najdemo kar 43 miligramov vitamina C, kar pokrije celo 54 odstotkov dnevnih potreb po vitaminu C. Vitamin C je izjemno pomemben pri gradnji kosti in zob, krepi imunski sistem in ščiti pred staranjem kože. Uravnava tudi delovanje krvnih žil.

VELIKO FOLATOV

V 100 gramih najdemo kar 62 miligramov folatov, kar zadosti 31 odstotkom dnevnih potreb. Folna kislina, ki nastane iz folatov, je potrebna za tvorbo rdečih krvnih celic in za sintezo DNK. Pomaga tudi pri preprečevanju okvare nevralne cevi pri porodu, zato so kostanji še posebej priporočljiva hrana za nosečnice.

VIR MAŠČOBNIH KISLIN

V kostanju najdemo tudi visoke vrednosti mononenasičenih maščobnih kislin, med katere spadata oleinska in palmitinska kislina. Študije, ki so jih izvedli na eni od britanskih univerz, kažejo, da te pomagajo zniževati slab holesterol, zvišujejo pa dobrega. Pomagajo tudi pri preprečevanju bolezni koronarne arterije in kapi.     

BOGASTVO MINERALOV

Kostanji so bogati z železom, kalcijem, magnezijem, manganom, fosforjem in cinkom, nezanemarljiv je tudi delež kalija, ki pomaga zniževati srčni utrip in krvni tlak.

VIR VITAMINA B6

V 100 gramih najdemo kar 27 odstotkov priporočene dnevne vrednosti po vitaminu B6. Vitamin ugodno deluje na živčni sistem, prispeva k sproščanju energije pri presnovi beljakovin in glikogena ter telo oskrbi z energijo.  

NE VSEBUJE GLUTENA

Kostanj velja za brezglutensko živilo, zato je ključen pri prehrani bolnikov s celiakijo. Lahko ga uporabimo za pripravo kremnih juh, nepogrešljiv je v omakah, prilogah in sladicah.

MALO NATRIJA

Ne pozabimo, da je kostanj bogat s kalijem in da vsebuje izjemno malo natrija. Zato je posebej primeren za bolnike z okvarami ledvic in srčno-žilnim sistemom. 

ZOPER BRONHITIS

V vrelo vodo dodajte žlico posušenih kostanjevih listov. Pustite 15 minut, nato precedite. Poparek bo pomagal blažiti simptome bronhitisa in umiriti napade oslovskega kašlja. Uživajte ga trikrat dnevno z medom.

OBKLADKI PROTI OSLOVSKEMU KAŠLJU

Posušene liste poparimo z vrelo vodo, počakamo, da se zmehčajo, nato pa iz njih pripravimo obkladek, ki ga položimo na predel bronhijev.

ZOBER ŽELODČNE BOLEZNI

Pripravite in uživajte poparek, kot za blaženje bronhitisa. Priporoča se tudi priprava obkladkov, ki jih polagajte na predel želodca.

PARNA KOPEL SVETE HILDEGARDE

Potrebujete 50 listov pravega kostanja, 20 ježic in pet litrov vode. Ježice razpolovimo in skupaj z listjem kuhamo 10 minut. Nerazredčen prevretek dodamo kopeli, zadošča 1,5 litra prevretka. Lahko ga uporabljamo tudi za nožne kopeli. Ugodno deluje proti putiki.

RAZSTRUPLJANJE ORGANIZMA

Segrejemo 500 gramov kostanjevega medu in mu primešamo 200 gramov kostanjeve moke. Dobro premešamo, ohladimo in shranimo v hladilniku. Uživamo po eno žličko na tešče in pred spanjem v času depresivnih stanj ter agresivnih razpoloženj. Mešanica pomaga tudi pri razstrupljanju organizma in krepitvi imunskega sistema.