Korenje

Betakaroten, ki ga je v korenju in drugi živahno obarvani zelenjavi v izobilju, je močan antioksidant, ki lahko pomaga pri zaščiti proti raku. Telo ga pretvori v vitamin A, ki skrbi za zdravo kožo in izboljšuje vid v medli svetlobi. Zaradi snovi, ki ščitijo celice, je koža sijoča, obilica vlaknin pa pomaga pri prebavi.

Rdeče zelje

rdeče zelje
Dreamstime
Rdeče zelje

Zelje, tako kot brstični ohrovt, brokoli in vodna kreša, spada v družino križnic. Prekipeva od antioksidantnih hranil, vsebuje pa tudi vitamin C in vitamine B, na primer folate. Obstaja nekaj dokazov, ki križnice povezujejo z zmanjšanjem tveganja za raka prebavil.

Por

Med številnimi fitokemikalijami v poru prednjačijo karotenoidi, zlasti naravni antioksidant betakaroten. Z visoko vsebnostjo kalija, ki uravnava krvni pritisk, in vitamini skupine B – vključno s folati – por vsestransko vpliva na zdravje srca in prebavil.

Paradižnik

Močno rdečo barvo mu daje antioksidant likopen. Telo laže vsrka likopen iz predelanega

ali kuhanega paradižnika, zato je konzerviran v pločevinki ali mezgi prav tako zdrav kot svež. Paradižnik je bogat tudi s kalijem, ki uravnava krvni pritisk in zmanjšuje tveganje za možgansko kap. Z enim zaužitim paradižnikom na dan naše telo prejme toliko vitamina C, kot ga potrebuje.

Fižol

Skromna rastlina polnega okusa nas v vseh oblikah, od mehkega stročjega do trdega suhega fižola, oskrbuje z vlakninami za zdravje prebavil in z železom bogati kri. Fižol nas nasiti, a ima malo maščob, še več, vsebuje najmanj 20 odstotkov beljakovin, ki so odlična zamenjava za meso pri vegetarijancih.

Rdeča pesa

Rdeča pesa
Profimedia
Rdeča pesa

Znana je po značilni temno vijoličasti barvi ter vsebuje vrsto bistvenih vitaminov in mineralov, vključno z vitaminom C, magnezijem, kalijem in folati. V njej je tudi veliko betaina, snovi, ki pomembno vpliva na zdravje srca.

Repa

Je jesenski pridelek, ki vsebuje več škrobnatih ogljikovih hidratov za energijo kot katerakoli druga zelenjava. Je dober vir vlaknin, zato ugodno vpliva na zdravje prebavil. Količina kalija, ki ga vsebuje, zadostuje za uravnavanje krvnega pritiska.

Muškatna buča

Je vir obeh vrst vlaknin – topnih in netopnih –, zato ohranja prebavila zdrava in znižuje holesterol. Hranilno meso oranžne barve je bogato z antioksidantoma alfa- in betakarotenom ter vitaminom E.

Brokoli

Je pravi junak med superživili, saj po vsebnosti antioksidantov prednjači med zelenjavo. Vsebuje fitokemikalijo sulforafan, za katero je znano, da aktivira encime, ki lahko uničujejo snovi, ki povzročajo raka. Že 85 gramov nekoliko kuhanega brokolija stoodstotno zadosti dnevne potrebe po vitaminu C in spodbuja delovanje imunskega sistema.

Jajčevci

So bogati z antioksidanti, ki pomagajo ščititi pred boleznimi raka in srčnimi boleznimi. Vsebujejo tudi vitamin K, ki preprečuje nastajanje krvnih strdkov, in nekaj folatov, ki ohranjajo zdravje srca.

Bob

Spada med stročnice in je bogat vir tako netopnih kot topnih vlaknin. Vsebuje tudi vitamine

skupine B, ki pomagajo uporabiti energijo, in folate, ki skrbijo za zdravo kri in ožilje.

Belgijski radič (vitlof)

vitlof
Dreamstime
Vitlof

Solatni listi vitlofa ohranjajo prebavila zdrava, ker vsebujejo veliko inulina, ogljikovega hidrata, ki ga telo ni sposobno prebaviti. Inulin spodbuja rast dobrih bakterij v črevesju in pospeši prebavo.

Špinača

Je prava zvezdnica med zelenolistno zelenjavo, saj prekipeva od barvitih karotenoidov, ki se imenujejo lutein, zeaksantin in betakaroten. Te naravne kemične snovi odločilno prispevajo k zdravju oči in ščitijo pred rakavimi boleznimi. Ker je špinača bogata s folati, je zdrava tudi za srce.

Orehi

orehi
Dreamstime
Ena pest orehov na dan lahko prepreči številne zdravstvene težave.

Vsebujejo veliko maščob, a večina je enkrat nenasičenih, ki ščitijo pred srčnimi boleznimi in znižujejo raven holesterola v krvi. Orehi vsebujejo tudi zdrave maščobne kisline omega 3 ter baker in magnezij, ki pomagata pri vzdrževanju močnih kosti ter blagodejno vplivata na živčni sistem in mišice.