Tek je naravno gibanje, a je vseeno treba paziti na pravilno tehniko. Tako opozarjajo strokovnjaki in športni vaditelji, ki so prepričani, da tek le ni tako osnoven in nedolžen, kot se na prvi pogled zdi. Zato je prav, da se teka lotite preudarno. Pri tem je še vedno najpomembnejša izbira primerne obutve in pravilne tehnike. Tukaj velja poudariti predvsem tek po petah, ki je za začetnike še kako značilen. Najbolj dovzetni za poškodbe so tetiva, kolena in stopala. Pogosto zaradi napačne tehnike teka pride tudi do poškodb oziroma težav s hrbtenico, zato le previdno.

Kako začeti?

Pred tekom morate posvetiti nekaj pozornosti podlagi, po kateri boste tekli, obutvi in varnosti ter se ustrezno pripraviti na prvi korak. Asfaltirane ceste in druge površine so zelo trde, vendar pa ravne in predvidljive. Če imate obute kakovostne športne copate, za začetek ne predstavljajo nobene večje težave. Gozdne in travniške poti so sicer res bolj mehke in zanimive, vendar morate biti pri teku po njih zelo previdni, saj si pri neprevidnem koraku na drevesni korenini ali čem podobnem lahko hitro zvijete gleženj ali se kako drugače poškodujete.

Ne varčujte pri izbiri športnih copat

Tako kot pri hoji so tudi pri teku kakovostni copati izjemnega pomena. Pozorni morate biti na izrabljene dele copat. Običajno se to zelo hitro zgodi na zunanjih stranskih delih. Slabi ali obrabljeni športni copati predstavljajo za stopala veliko nevarnost in povečajo možnost poškodb, zato je pravilna športna obutev pri teku ključnega pomena. Naj vam na začetku pomaga pri izbiri izkušeni tekač ali dober prodajalec, ki vam bo ponudil obutev glede na vaše sposobnosti in želje.

Izberite ustrezen tempo

Izbrati morate takšno hitrost, ki vam omogoča dokaj normalno govorjenje in ne jemlje diha. Za začetek je tek priporočljivo kombinirati s hojo, sploh zdaj, ko je začetek še toliko težji zaradi še vedno nekoliko višjih temperatur.

Za izgubo kakšnega kilogramčka

Če ste se navadili teči zjutraj, naj bo zajtrk lahek in hranljiv, predvsem pa uravnotežen z zadostno količino vseh hranilnih snovi. In pozor: nikoli ne tecite po obilnem obroku! Če tečete zvečer, naj bo to pred obrokom, saj boste telo nato oskrbeli z energijo, ki ste jo izgubili med tekom. Telo mora po teku tudi nadoknaditi med potenjem izgubljeno tekočino in sol. Dehidracija škodljivo vpliva na zdravje. To je še posebno pomembno pri teku na dolge proge in višjih temperaturah. Mineralna ali navadna voda je najboljša pijača, lahko pa uživate tudi pijače, ki uravnavajo razmerje vode in soli. Priporoča se liter vode na 25 kilogramov telesne teže, pri telesni dejavnosti še nekoliko več, saj je povečano izločanje vode s potenjem.

Nikar prehitro preveč!

Če ste začetnik, za poletni tek zadošča že 15 minut dnevno, ki jih nato kombinirate s hojo. Postopoma boste med tekom potrebovali vse manj premorov. Ker smo ljudje različni, je težko reči, v koliko tednih boste sposobni teči celih 15 minut. Nekateri boste to dosegli v štirih tednih, drugi v šestih. Spremembe delajte postopoma in ne pretiravajte. Ubogajte telo in poslušajte signale, ki vam jih daje.

Če tečete zvečer, naj bo to pred obrokom.