Aroma, sočnost in okus – vse to so odlike paradižnikov, ki zorijo na naših vrtovih. Lahko si jih privoščimo v juhi, solati ali omaki, jih kuhamo, pečemo na žaru, polnimo, vlagamo. Vedno nas navdušijo in preskrbijo z veliko vitamini, mineralnimi snovmi ter res malo kalorijami. Zato je paradižnik odlična dietna hrana! Znanstveniki so izračunali, da sta dovolj dva paradižnika (po 120 gramov) na dan, da telesu ponudimo optimalno »strelivo« za boj z maščobnimi celicami. Zato si le privoščite te okusne plodove razhudnikov, pa boste v treh dneh za poldrugi kilogram lažji. Predstavljamo vam štiri slastne, a lahke recepte, z vsako od jedi pa boste zaužili manj kot 400 kalorij.

Paradižnikova juha

Sestavine: 1 čebula, 1 žlica masla, 1 kg pasiranih paradižnikov, 1 majhen por, 150 g češnjevih paradižnikov, sol, poper in 1 žlička sladkorja, 1 žlička origana, 80 ml zelenjavne juhe, 1 žlička pesta. Priprava: čebulo sesekljamo in na maslu popražimo. Dodamo pasiran paradižnik in vse nekaj časa kuhljamo. Por narežemo na obročke, dodamo čebuli in pet minut kuhljamo. Češnjev paradižnik razpolovimo, dodamo juhi in na hitro pokuhamo, da ohrani obliko. Solimo, popramo, dodamo sladkor in origano, zalijemo z juho ter dodamo eno žličko pesta.

solata, paradižnik, piščanec
Dreamstime
Solata s paradižniki, avokadom in piščancem vas bo navdušila.

Polnjeni češnjevi paradižniki

Sestavine: 4 žlice balzamičnega kisa, sol, poper, 1 ščepec sladkorja, 3 šalotke, 3 stroki česna, 5–6 žlic olivnega olja, 24 češnjevih paradižnikov, 250 g mladega kozjega sira, 1 šopek bazilike. Priprava: balzamični kis, sol, sladkor in poper zmešamo v preliv. Sesekljamo olupljeno šalotko in česen ter dodamo prelivu. Nazadnje primešamo olje. Paradižnikom odstranimo zgornjo tretjino (pokrovček). Previdno jih izdolbemo. Pokrovček sesekljamo in vmešamo med preliv. Paradižnike napolnimo s sirom in položimo na servirni krožnik. Baziliko osmukamo in sesekljamo. Preliv polijemo čez paradižnike in potresemo z baziliko.

Polžki s paradižnikovo omako

Sestavine: 320 g polžkov, 1,2 kg mesnatih paradižnikov, 2 čebuli, 1 šopek žajblja, 1 žlica olja, 125 ml juhe, sol, tabasko. Priprava: testenine skuhamo po navodilih. Paradižnikom z nožem zarežemo v olupek, prelijemo z vrelo vodo in odstranimo kožo. Narežemo na koščke. Čebuli sesekljamo. Žajbelj osmukamo, operemo in narežemo na trakove. Segrejemo olje, na njem popražimo čebulo in žajbelj, dodamo paradižnik in juho. Pet minut kuhljamo. Omako začinimo s soljo in tabaskom ter zmešamo s polžki.

Solata s paradižniki, avokadom, piščancem in gobami

Sestavine: 500 g paradižnikov, 1 rdeč čili, 6 žlic olivnega olja, 4 žlice limoninega soka, nastrgana limonina lupina, sol, 300 g stebelne zelene, 2 zrela avokada, 150 g šampinjonov, 400 g piščanca. Priprava: čili razpolovimo, odstranimo semena in sesekljamo. Zmešamo tri žlice olivnega olja z limoninim sokom in lupinico, čilijem, soljo. Paradižnik in zeleno narežemo na rezine. Avokado in gobe narežemo na koščke. Paradižnik, zeleno, avokado in gobe damo v posodico ter prelijemo s prelivom. Na preostanku olja popečemo piščanca, ki smo ga prej narezani na trakove. Solimo, popramo in položimo na solato.