Ena od zadnjih raziskav je razkrila, da ni resnično le dejstvo, da vas ob živčnosti in tesnobi črviči po trebuhu, tišči v želodcu in morate hitro na stranišče, temveč drži tudi obratno: če ste kaj neprijetnega pojedli in imate zaradi tega vse navedene občutke v trebuhu, bo to v možganih sprožilo občutek živčnosti in tesnobe. To odkritje je prineslo željo po nadaljnjem raziskovanju v tej smeri in rezultati so bili kmalu tu: znanstveniki so odkrili, da med črevesnimi bakterijami in možgani obstaja močna povezava. Poleg tega v črevesju pri presnovi nastajajo številni hormoni, ki, kot sploh ženske zelo dobro vemo, še kako vplivajo na naše počutje.

PREBIOTIKI so snovi, ki jih želodec ne prebavi in potujejo vse do črevesja, nato pa tam postanejo hrana za koristne bakterije (na primer čebula, polnozrnata pšenica, rž, por, topinambur). 

Prva linija imunskega sistema

V črevesju zaradi bakterij potekajo tudi pomembni procesi, ki so podlaga za dobro delujoč imunski sistem, ki je sposoben hitro prepoznati nevarnosti in jih še pravočasno uničiti. Pravzaprav bi lahko rekli, da naš imunski sistem izvira iz črevesja. Tam imajo namreč celice obrambnega sistema možnost, da se pobližje spoznajo z bakterijami vseh vrst in ugotovijo, katere so dobre in koristne, katere pa so pripotovale v telo samo zato, da povzročajo težave, in jih je treba napasti in onemogočiti. Kako uspešno je to preverjanje in sodelovanje imunskih celic v prebavilih z drugimi imunskimi celicami po telesu, pa naj bi bilo odvisno prav od kakovosti mikrobiote.

S hrano na pomoč

PREHRANSKI DODATKI: Učinkovit način, da dobre bakterije dostavite v črevesje, je tudi jemanje probiotičnih kapsul, saj kapsula poskrbi, da probiotiki preživijo izkušnjo želodca – raztopi se šele v črevesju. 

Na mikrobioto in njeno sestavo se da vplivati, in to na preprost način – s hrano! Sestava mikrobiote je namreč v veliki meri odvisna od tega, kaj pride v črevesje. Nekatere snovi so hrana za dobre bakterije in poskrbijo, da se lahko te bakterije lepo razmnožijo in nas ohranjajo zdrave, druge snovi pa so hrana slabim bakterijam, ki zaradi tega počasi prevladajo nad dobrimi. Zato je treba poskrbeti, da pojemo dovolj probiotikov in prebiotikov.