Poškodovano, zasluzeno in obloženo črevesje vpliva na slabitev imunskega sistema in s tem vsega telesa. Hrana se slabše absorbira in v telesu se nabirajo toksini. Zato moramo poskrbeti, da redno odvajamo blato in da črevesje okrepimo s svežo zelenjavo in sadjem ter stročnicami, da mu priskrbimo dovolj vlaknin. Uživati moramo dovolj vode in dobrih, zdravih maščob.

Suhe slive in zelena zelenjava

Uživanje suhih sliv že od nekdaj velja kot dobrodejno za prebavo. Suhe slive vsebujejo veliko sorbitola, ki je znan po svojem odvajalnem učinku, poleg tega so bogate z vlakninami. Za dobro delovanje črevesja pa naj se na vašem jedilniku čim večkrat znajdejo jabolka, ki imajo močne očiščevalne lastnosti in spodbujajo prebavo. Vsebujejo vlaknino pektin, ki v črevesju nase veže težke kovine in jih tako pomaga izločati iz organizma. Proti zaprtju odlično deluje laneno seme – blago odvaja in prav tako vlaži stene črevesja. Še eno odlično živilo pa je zelena zelenjava, ki vsebuje klorofil ter spodbuja redno čiščenje in razstrupljanje črevesja. Zelenjava z veliko klorofila so špinača, brokoli, šparglji, ohrovt, zelje, zelena, por, blitva in grah.  

posušene slive
Dreamstime
Fotografija je simbolična.

Blato je pokazatelj našega zdravja

Če smo zdravi, je blato zlato rjave barve, tipičnega vonja, nelepljivo, nepremastno, se zlahka odplakne in ne vsebuje sledi neprebavljene hrane. Kaj pa, če ni tako? Smrdljivo blato opozarja na slabo prebavo in zastajanje razkrojkov v debelem črevesu. Vzrok je preveč kisline v prebavnem traktu. Pomaga sok iz korenčka, zelene in kumarice. Lepljivo blato nastane zaradi pomanjkanja vlaknin v prehrani, blato svetle barve pa zaradi pomanjkanja esencialnih maščobnih kislin. Pomoč: več rib in ribjega olja, bučnih in lanenih semen ter avokada.

Žvečenje

Kadar so v blatu sledi neprebavljene hrane, je vzrok slabo žvečenje. Hrano vedno dobro prežvečimo in zadosti pijmo; dopolnjujmo prehrano s prebavnimi encimi in z aloe vero.

Jetra

Blato, ki se težko odplakne, lahko kaže na slabo delovanje jeter. Takrat uživajmo več cvetače, brstičnega ohrovta, repe, zelja, česna, kolerabe, lešnikov, orehov, sončničnih in bučnih semen.

Avokado

je odličen za prebavo, saj vsebuje veliko vlaknin in maščobnih kislin omega 3, ki delujejo kot mazilo za notranje stene črevesja in olajšajo izločanje odpadnih snovi.