Mobilna verzija
18:58 23. maj 2018

Korenje za dobro jutro, lepše lase in ostrejši vid

Novice Svet24
Zoran Franc/Novice Svet24
0

Brez korenja si težko predstavljamo dobro domačo juho. Več kot odlično je pri pripravi raznih omak, solat, pa tudi prikuh in drugih jedi. Je izredno zdravo in ni iz trte izvito, da krepi vid.

korenčkov smuti

407 odstotkov dnevne potrebe po betakarotenu pokrijemo, če na dan pojemo en korenček. Foto: Profimedia

Korenje je skorajda prva zelenjava oziroma hrana nasploh, ki jo ponudimo dojenčkom. Vsebuje veliko karotena, posebej bogato pa je tudi s selenom. Iz karotena se v telesu tvori vitamin A, ta pa uničuje škodljive viruse in bakterije. Obenem skrbi za obnavljanje celic in vlaženje telesne sluznice. Selen v človeškem organizmu deluje kot močan antioksidant, ki pomaga varovati celice pred prostimi radikali. Zmanjšuje toksičnost nekaterih kovin, sodeluje pa tudi pri nastajanju zdrave semenske tekočine in skrbi za zdravje prostate. Preprečuje nastanek krvnih strdkov in druge zaplete, ki so povezani z ožiljem.

VITAMINSKA BOMBA

Korenčkov sok nas bo prebudil in telo nahranil s pomembnimi snovmi. Potrebujemo 500 g korenja, palec ingverja, sok ene limone. Korenje očistimo, ingver olupimo. V sokovniku iz korenja in ingverja iztisnemo sok ter dodamo sok ene limone.

ZA KOŽO IN VID

Karoteni, med katerimi je najpomembnejši betakaroten, so pomembni za zdravje kože in las. Dober vid nam zagotavljajo posebej v mraku, saj se vitamin A, ki nastane iz karotenov, veže z beljakovino opsin v paličicah očesne mrežnice, s katerimi zaznavamo svetlobo in temo. Ob pomanjkanju tega vitamina pride do tako imenovane kurje slepote. Lasem in koži zagotavlja lesk in prožnost, hkrati pa poskrbi za enakomernejšo pigmentacijo kože.

ČIM VEČ HRANIL

Da bomo iz korenja dobili čim več karotenoidov in selena, ga moramo toplotno obdelati. Dodati mu moramo še nekaj maščob, saj bomo le tako lahko izkoristili vse hranilne snovi, ki jih vsebuje. Da bo telo karotenoide spremenilo v vitamin A, potrebujemo še vitamin E, železo in cink. Zato ga je smiselno kombinirati z lečo, sojo, fižolom, pa tudi s siri, oreščki in semeni. Za pripravo korenčkovih zabel uporabimo olje pšeničnih kalčkov, ki je še posebej bogato z vitaminom E.

ZDRAVA KORENČKOVA PRILOGA

Za štiri osebe potrebujete 6 večjih korenčkov, žlico olivnega olja, 1 šalotko, sol, žajbelj, mocarelo. Korenčke operite in narežite na kolobarje. Narezano šalotko zlato prepražite in dodajte korenje. Ko korenje nekoliko zakrkne, solite in dodajte list žajblja. Pražite še dobrih pet minut, nato pa razporedite po pekaču. Na korenje dajte nekaj rezin mocarele in pri 200 stopinjah pecite 10 minut.  

Da bi iz korenčka izvabili čim več koristnih snovi, ga prepražimo na olju.

MEDENO KORENJE

Korenčke očistimo in narežemo na kocke. V kozici razpustimo maslo in dodamo narezano čebulo in korenje ter pražimo nekaj minut. Po okusu solimo in popramo, dodamo še žlico medu. Zalijemo z jušno osnovo in kuhamo še 10 minut. Na koncu pokapamo z limoninim sokom.

KORENČKOVA SOLATA

Korenje očistimo in grobo naribamo. V terilniku stremo tri stroke česna, dodamo žlico olja, kisa, nekaj koriandra, žličko medu, ščepec soli in kajenskega popra. Premešamo in polijemo po korenju.

Značke: korenje , prehrana

Vaš prispevek