Mobilna verzija
18:58 23. maj 2018

Kako se igrati z novorojenčkom?

Promocijsko gradivo.
0 Posodobljeno: 14:12 / 05.2.2018

To je pomembno za otrokov čustveni, socialni, intelektualni in motorični razvoj.

dojenček, otrok

Foto: Profimedia

Preden bodoči starši postanejo starši, se jih večina udeleži Šole za starše, organizirane v okviru zdravstvenih domov, kjer dobijo napotke glede poroda ter nege in prehrane novorojenčka. Kasneje jim ta znanja posreduje tudi patronažna sestra. Kaj pa otrokov socialni, čustveni, intelektualni in motorični razvoj? Kako lahko optimalno podpremo razvoj otroka in vzpostavimo temelje za kasnejše učenje? Od staršev - njihove izobrazbe, njihovih preteklih izkušenj, želje in volje po učenju in raziskovanju – je odvisno največ.

Izkušnje v prvih mesecih in letih otrokovega življenja so ključnega pomena za uresničitev otrokovega potenciala, saj so osnova za njegov razvoj in učenje. Izsledki številnih raziskav s področij nevroznanosti, razvojne psihologije, pedagogike in drugih disciplin dokazujejo, da pri otrocih izkustva do tretjega leta izjemno močno pozitivno ali negativno vplivajo na uresničevanje njihovega socialnega, telesnega in umskega potenciala. Otroški možgani se najhitreje razvijajo v prvih letih življenja – in ustvarjajo podlago za učenje v prihodnosti.

Zato so na pobudo Javnega zavoda Mala ulica in v sodelovanju s Pedagoškim inštitutom in razvojno ambulanto Zdravstvenega doma Ljubljana ter finančno podporo Mestne občine Ljubljana ustvarili Zamislice. Le-te bodo v sodelovanju z ljubljanskimi pediatri podarili vsem novopečenim staršem na prvem pregledu z novorojenčkom v letu 2018.

Kaj se skriva v Zamislicah?

IMG_4690

S pomembnostjo zgodnjih interakcij bi radi seznanili vse novopečene starše – še posebej pa tiste, ki ne želijo brati debelih knjig o vzgoji otrok. Prav zato jim ne ponujajo knjige, ampak obesek (ki lahko služi tudi kot mobile na vozičku). Droben, a pomemben pripomoček, ki na 30 priročnih karticah ponuja ideje (zamislice) za preproste aktivnosti z dojenčki kjerkoli in kadarkoli, s katerimi spodbujajo celostni razvoj otroka. Poleg opisa konkretne dejavnosti je navedena tudi kratka razlaga, zakaj je ta dejavnost pomembna oz. kaj/ katero področje pri otroku razvija. S tem želijo starše opogumiti in jih spodbuditi k aktivnostim z otroki. Želijo ozavestiti pomembnost še tako "nepomembnih" dejanj, kot je petje, ples ali štetje prstkov… vse to ni le igra, ampak dejavnost, ki intenzivno spodbuja razvoj otroških možganov. In oblikuje njihovo prihodnost.

Od rojstva: Izkoristite previjanje za igro. Dojenčku nežno pihnite prek trebuščka, sprehodite se s prstom po dolžini njegovih rok, štejte mu prstke, nežno ga žgečkajte.


Od 1. meseca dalje:
Dojenčka vzemite v naročje in se pogovarjajte z njim. Posnemajte njegove glasove in mimiko. Tako se pogovarjajta, dokler dojenček kaže interes. 


9-12 mesecev:
Otroka prosite, naj vam ponudi grižljaj banane ali piškota. Ko vam ustreže, se mu zahvalite in mu ponudite nekaj v zameno. Lahko si izmenjujeta tudi igrače.

IMG_4688 (1)

Projekt so predstavile Mateja Režek iz Pedagoškega inštituta, direktorica Javnega zavoda Mala ulica Eva Stmljan Kreslin in oblikovalka Mateja Panter.

Zamislice v sodelovanju z MOL oziroma z Oddelkom za zdravstvo in socialo distribuirajo pediatrom v MOL, ti pa jih posredujejo staršem na prvem pregledu dojenčka. Na ta način starše hkrati povabijo v Malo ulico, MOL pa se je izkazal kot podpornik zgodnjega učenja oziroma kot mesto, ki mu ni vseeno za prihodnost. 

Vaš prispevek