Mobilna verzija
13:53 21. april 2018

Trpite zaradi kroničnega pomanjkanja spanja?

Pe. R.
4

Ne izgovarjajmo se na stres in preprosto poskrbimo zase.

Trpite zaradi kroničnega pomanjkanja spanja

V posteljo vzemite dobro staro knjigo iz papirja, in ne na e-bralniku. Foto: Dreamstime

Poskrbeti zase? Kaj to pomeni?

Preprosto – spat greste najpozneje do 22.30 in poskrbite, da so vaši šolarji (mlajši otroci pa uro prej) v postelji najpozneje ob 20.00. Pomanjkanje spanja je namreč stresno že samo po sebi. Če spite premalo, se poveča izločanje kortizola (stresnega hormona), zaradi katerega je naše telo v stalni pripravljenosti. Iz spalnice vrzite televizor, telefon, računalnik in prepire. Vse našteto vas namreč dodatno razburja in še težje zaspite. V posteljo raje vzemite knjigo. Če težko zaspite, se izogibajte tudi alkoholu (že dva kozarca popitega vina lahko porušita ravnovesje), kavi in črnemu ali zelenemu čaju po tretji uri popoldne.Če je za vas štetje ovac stresno, pred spanjem poskusite s toplo kopeljo ali vročo prho, saj zavirata izločanje stresnega hormona adrenalina in hkrati pomirjata. Morda vas bo pomiril tudi melisin ali lipov čaj z medom ali mleko z medom, v katerega lahko kanete tudi nekaj kapljic baldrijana, koristi vam lahko tudi to, da se, preden zaspite, osredotočite na dihanje.

Značke: spanje , pomanjkanje

Vaš prispevek