Na nizke temperature se vsak človek odzove drugače, vendar po navadi ženske začne zebsti prej kot moške. Medtem ko je zanj temperatura v prostoru »ravno pravšnja«, ona že drgeta. Ta temperaturna razlika med spoloma lahko znaša celo pet stopinj Celzija.

Železo je pomembno za prekrvitev

Kdor krepi mišice, ohranja telesno temperaturo, saj mišice sproščajo več toplote kot katerikoli drug organ ali tkivo. Redno aktivno telovadite. 

Železo je pomemben gradnik krvnega barvila hemoglobina. Če ga je v krvi premalo, se hemoglobin ne proizvaja v zadostni količini, zato je moten prenos kisika v celice in organizem začne zebsti. Mrzle roke in noge so tipičen simptom, od drugih znakov pomanjkanja železa lahko omenimo še pogosto utrujenost, zmanjšano storilnost, težave z zbranostjo, bledo kožo in izpadanje las.

Zakaj pomanjkanje?

Do pomanjkanja železa največkrat pride zaradi nepravilnega prehranjevanja, pogostega hujšanja in osiromašene hrane. Največ železa telo dobi iz rdečega mesa, vegetarijanci pa ga ustrezno količino (optimalni dnevni vnos za ženske je 18 miligramov) dobijo z zadostno rastlinsko hrano (namesto enega telečjega zrezka dva kilograma špinače). Seveda je treba paziti, da ob tem ne uživate hrane, ki zmanjša absorpcijo železa v telo (vino, kava). Poleg rdečega mesa in špinače vsebujejo veliko železa še suho sadje, jagode, borovnice, ribez, brokoli, beluši, buče, pšenični kalčki, regrat, fižol, školjke, ribe …

Posvet z zdravnikom

Zaradi povišane občutljivosti na mraz in pogostega drgetanja je vsekakor priporočljivo obiskati zdravnika. Ob pomanjkanju železa vam bo predpisal ustrezno zdravljenje, na primer dvovalentno železo v kapsulah ali drugi obliki. Nikakor pa si terapije ne predpisujte sami, saj je v pripravkih, ki so na voljo brez recepta, železa lahko veliko več kot v hrani.