Preverite, kje vse najdete določene minerale.

MAGNEZIJ

Ta mineral sodeluje pri več kot tristo telesnih funkcijah, najpomembnejši pa je pri ohranjanju normalnega delovanja mišic in živcev, srčnega ritma in gostote kosti.

Pomanjkanje

Da naše telo ne dobiva dovolj magnezija, nam sporoča z glavoboli, migrenami, utrujenostjo, omotičnostjo, zaspanostjo, nervozo, vrtoglavico ter bolečinami v mišicah in krči.

Pridobivanje

Največ ga vsebujejo pšenični otrobi, dober vir pa so tudi mandlji, indijski oreščki in špinača.

ribe riba školjke
STA

SELEN

Naše telo potrebuje precej majhno količino tega minerala, a je kljub temu zelo pomemben v boju proti kroničnim boleznim, pri delovanju ščitnice in imunskega sistema. Ker je selen v prevelikih količinah lahko škodljiv, se je treba držati priporočenega dnevnega vnosa živil, ki ga vsebujejo.

Pomanjkanje

Evropejci imamo v telesu zelo majhno količino selena. Če telesu tega minerala manjka, se njegova količina prerazporedi. Najprej telo z njim oskrbi tkiva in organe, ki opravljajo življenjsko pomembne funkcije, kar jasno sporoča, kako pomemben je selen za naše zdravje.

Pridobivanje

Najboljši vir selena so brazilski oreščki, med bolj dostopnimi živili pa konzervirana tunina, morska hrana, jetra, meso in jajca.

BROKOLI
profimedia

ŽELEZO

Poznamo ga kot enega najpomembnejših mineralov za naše telo. Z njegovo pomočjo hemoglobin v krvi po našem telesu prenaša kisik.

Pomanjkanje

Če nam primanjkuje železa, smo stalno utrujeni, imamo pogoste glavobole in močno nam razbija srce. Pogosto se pomanjkanje kaže tudi kot krhkost nohtov in ranice v ustni votlini.

Pridobivanje

Železo najdemo v rdečem mesu, perutnini, ribah in jetrih, stročnicah, zeleni zelenjavi, rdečem jagodičevju, kakavu, rdeči pesi in tudi v rdečem vinu.