Preproste in poceni večerje

Dieta, ki pravzaprav spominja na mediteransko, poudarja zdrave večerje. Skuhate jih lahko po lastnem okusu oziroma domišljiji, pomembno je le, da pri receptih upoštevate, da zajamete približno dve skodelici zelenjave, 100 gramov žit ali stročnic in žlico olivnega olja. Vse skupaj vas bo stalo kvečjemu evro na porcijo. Recepti, ki jih lahko sestavite iz testenin, riža, kuskusa, krompirja ter poljubne, katerekoli zelenjave, so sila preprosti. Če vam od večerje kaj ostane, nikar ne zavrzite, temveč shranite za kosilo naslednjega dne.

Kaj pa beljakovine?

Povprečna ženska potrebuje 46 gramov beljakovin na dan, da bi ohranila trdno zdravje in bi lahko neovirano hujšala. Večina žensk pa zaužije 70 gramov beljakovin, kar je preveč. Mesu se lahko torej mirno delno odpoveste, namesto njega pa si na krožnik naložite več rastlinske hrane. Tako boste hrano, ki ni zdrava za srce, avtomatično zamenjali bolj zdravo. Pa še denarce boste prihranili.

Druge prednosti rastlinske hrane

Nihče ne pravi, da lahko pojeste krožnike testenin, namočenih v olivno olje, pa boste vseeno hujšali. Pač pa je pri dieti velik poudarek na rastlinski hrani, saj najbolje zapolni želodec in vsebuje največ vitaminov, mineralov, antioksidantov in drugih hranil, ki pomagajo shujšati. V mediteranskih deželah že zdavnaj dognali, da olivno olje vsebuje posebne sestavine, ki spremenijo kemične procese v našem telesu, da je hujšanje še lažje. Olivno olje denimo dvigne raven serotonina, hormona sreče, ki pomirja in podaljša občutek sitosti. Ima tolikšno moč, da spreminja celične membrane, izboljšuje raven krvnega sladkorja, to pa zmanjša napade volčje lakote in omeji izločanje hormona, ki je kriv za trebušno debelost, inzulina. Če želite shujšati, zaužijte več olivnega olja, vsaj žlico na dan.

Bogatejši so vitkejši

Nasveti strokovnjakov, kako zaužiti več zdrave, nizkokalorične hrane, za manj denarja: 

- Zamrznjena hrana se ne more pokvariti, in ugotovili so, da vsebuje celo več hranilnih snovi v primerjavi s svežo hrano, ki je več dni poležavala naokoli.
- Sami, doma, narežite zelenjavo, sir, salamo in kruh. Tako boste lahko na nakup prihranili 2 evra in več.
- Ne mečite hrane proč; vaše babice bi rekle, da delate največji greh, obenem pa še razmetavate z denarjem. Izberite dva dneva v tednu, ko boste jedli ostanke, denimo hrano prejšnjega dne. V mesecu dni lahko prihranite do 60 evrov.
- Varčno pri omakah; ko kuhate mesno omako, denimo za testenine, uporabite le polovico količine mesa in ga nadomestite z vloženim fižolom oziroma grahom, ki ga dodate na koncu kuhanja. Saj veste, manj mesa, več zelenjave, za več zdravja in vitkejši pas!

Poceni jedilnik za vitek pas

Predlagamo jedilnik, ki se ga brez težav lahko držite vse življenje, če upoštevate, da je za zajtrk dobro pojesti eno ali dve porciji polnozrnatih izdelkov in porcijo sadja. Za kosilo in večerjo si odmerite skodelico polnozrnatih izdelkov, žlico olivnega olja in vsaj dve porciji sadja in zelenjave. Pripada vam še zdrav prigrizek ali dva. Popijte veliko vode in zeliščnih čajev, sem in tja je dovoljen tudi pravi čaj in skodelica prave, domače kave. Dobrodošle so še številne začimbe, ki ravno tako pospešujejo presnovo.

Predlogi za zajtrk:

- Skodelica polnozrnatih kosmičev s posnetim mlekom ali jogurtom, sadež.
- Dve jajci, popečeni s pol žlice olivnega olja, v topli tortilji z žlico salse, sadež.
Predlogi za kosilo:
- Vegetarijanski ali mesni burger s paradižnikom in gorčico v polnozrnati žemlji. Neomejene količine sveže zelenjave.
- Neomejene količine stročnic oziroma 80 gramov kuhanega piščanca, četrt skodelice naribanega manj mastnega sira, vse skupaj potreseno po skledi solate, začinjeni z žlico olivnega olja, kisa in začimb, nekaj polnozrnatih krekerjev.
- Krožnik juhe s stročnicami, pol rezine polnozrnatega kruha z žlico kremnega sirnega namaza.
Predlogi za večerjo:
- Kos zelenjavne pite iz poljubne zelenjave spečete v pečici, pred koncem pečenja jo zabelite z dvema jajcema, zmešanima s skodelico mleka. Po želji vmešajte med zelenjavo tudi čebulo in česen ter olive.
- Skodelica testenin s prekuhano špinačo in stročnicami ali s kakšno drugo poljubno zelenjavno polivko z žlico olivnega olja.

Malica:

- Pest oreščkov.
- Skodelica presne zelenjave z žlico olivnega olja ter poljubnimi začimbami.
- Poljuben sadež s pol skodelice manj mastnega sira.