Artičoke

Ne samo, da ponujajo ogromno hranilnih snovi, ena velika artičoka ima samo 25 kalorij, obenem pa je dober vir vitamina C, antioksidantov, folatov ter magnezija in kalija. Artičoke se ponašajo tudi z visoko vsebnostjo vlaknin, za katere vsi vemo, da so pomembne za ohranjanje zdrave prebave, znižujejo holesterol v krvi in zmanjšujejo tveganje za bolezni srca.

Šparglji

Ta vrtnina je eden najboljših virov vitamina B in folatov, ki so pomembni za sintezo dopamina, noradrenalina in serotonina – treh hormonov sreče. Poleg tega, da so šparglji nadvse okusni in hranljivi, pa ima ena porcija le 32 kalorij ter po 3 grame ogljikovih hidratov in vlaknin. Bogati so tudi z vitaminom C in se štejejo kot drugi najboljši vir folne kisline, za katero je znano, da zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni srca, raka debelega črevesja in je nadvse koristna za nosečnice.

Spomladanski česen

Njegova največja korist se skriva v spojini, imenovani alicin, ki v možganih spodbuja občutek sitosti in česnu daje njegov prepoznavni ostri vonj. Sicer ima spomladanski česen milejši in blažji okus od posušenih strokov, ki so na voljo pozneje v sezoni. Uživajte ga v solati ali ob sendviču.

Sveži grah

Zagotavlja veliko antioksidantov in protivnetna hranila, vključno z vitamini C, E in K. Pol skodelice svežega graha vsebuje okrog 67 kalorij ter je odličen vir vlaknin in beljakovin, ki pomagajo pri uravnavanju krvnega sladkorja in apetita. To pomeni, da je odlična izbira tudi za vse, ki so zaskrbljeni zaradi sladkorne bolezni in uravnavanja telesne teže.

Mlada špinača

Liste mlade špinače lahko uporabljate v solati ali kot sok, saj je tako še bolj zdrava, kot če bi jo skuhali. Vsebuje veliko vitamina K, ki vpliva na zdravje kosti, ter vitamina C, kalija, folne kisline in železa. Če jo boste pojedli dovolj, sicer ne boste postali tako močni kot Popaj, bo pa zagotovo vplivala na vaše razpoloženje, spočitost in mirne živce. Pomaga tudi pri slabovidnosti, nastajanju krvi, hujšanju in odvaja vodo iz telesa.

Vodna kreša

Privoščite si jo pest v solati, juhi ali sendviču. Njeni listki pikantno pekočega okusa imajo diuretični učinek in pomagajo pri čiščenju telesa. Poleg tega je vodna kreša bogat vir mineralov, železa, kalcija, fosforja in kalija.

Zelje

Obstajata dva glavna tipa razstrupitve encimov v jetrih, in ta močna zelenjava pomaga aktivirati oba, vsebuje pa tudi veliko antioksidantov, betakarotena in vitaminov B, C in E, zato naj bi ljudje, ki pojedo veliko zelja, manj obolevali za rakom.