Zanimivosti

Ali CBD kapljice pomagajo pri spanju?

Oglasno sporočilo
7. 6. 2024, 09.14
Posodobljeno: 7. 6. 2024, 09.19
Deli članek:

Veliko ljudi ima zaradi napornega sodobnega življenja številne zdravstvene težave, vključno s stresom, tesnobo in depresijo. Spanje je pogosto ena od žrtev na obeh koncih tega začaranega kroga. Stres in druga zdravstvena stanja lahko negativno vplivajo na naš spanec, slab spanec pa lahko povzroči dodatne simptome tesnobe, depresije in drugih motenj. Ker sodobno življenje nikakor ne upočasnjuje, bi lahko odgovor na to ponudila CBD?

Preden odgovorimo na to vprašanje, si podrobneje oglejmo CBD in njegov vpliv na telo.

Kaj je CBD?

CBD (ali kanabidiol) je spojina, ki jo najdemo v rastlini konoplji (Cannabis sativa). Je glavna aktivna sestavina izdelkov na osnovi konoplje, kot so CBD kapljice in žvečilni CBD gumijasti bonboni.

V nasprotju s THC (tetrahidrokanabinolom), ki je opojna spojina v konoplji in povzroča učinke, ki spreminjajo um, je CBD nestrupena spojina, kar pomeni, da vas ne opija in je varen za uporabo.

Za izdelavo olja CBD se CBD pridobi iz rastline konoplje, prečisti in nato destilira, nato pa se infundira z nosilnim oljem (kot je organsko olje MCT). Ko nosilno olje absorbira CBD, ga lahko sprosti v telo za boljšo absorpcijo, kar uporabniku omogoča popoln dostop do vseh potencialnih koristi CBD.

Kako CBD vpliva na telo?

CBD v telesu deluje tako, da se veže na mrežo kanabinoidnih receptorjev, ki skupaj z nekaterimi encimi tvorijo endokanabinoidni sistem (ECS). Endokanabinoidni sistem je del centralnega živčnega sistema (CNS) in ga najdemo pri vseh sesalcih. Uravnava dele telesa, da bi zagotovil vzdrževanje „homeostaze“ ali stabilnega stanja.

ECS vključuje dve glavni vrsti kanabinoidnih receptorjev: CB1, ki jih najdemo predvsem v možganih in osrednjem živčnem sistemu (CNS), ter CB2, ki so prisotni predvsem v imunskem sistemu. Ko je ta obsežen inherentni sistem receptorjev stimuliran, pomagajo telesu pri proizvodnji kemikalij, imenovanih endokanabinoidi, ki imajo veliko vlogo pri uravnavanju življenjsko pomembnih dnevnih funkcij, vključno s spanjem, razpoloženjem, bolečino, spominom in apetitom.

Ali lahko CBD pomaga pri spanju?

Čeprav so raziskave o uporabi CBD še vedno omejene, obstaja več študij, ki kažejo, da lahko izboljša simptome različnih zdravstvenih težav, vključno s kronično bolečino, tesnobo, nespečnostjo in vnetji.

Čeprav torej nekatere študije kažejo, da lahko CBD pomaga pri podpori spanja, je potrebnih še veliko raziskav. Preden pregledamo nekatere od teh začetnih študij, si podrobneje oglejmo vzroke in simptome ene najpogostejših motenj spanja: nespečnosti.

Kaj pravijo raziskave?

V eni od študij, izvedenih leta 2019, so ugotavljali, ali lahko CBD izboljša spanec in zmanjša anksioznost. Raziskovalci so 72 odraslih, ki trpijo zaradi anksioznosti in slabega spanja, prosili, naj izpolnijo ocene anksioznosti in spanja na začetku študije in ob enomesečnem spremljanju. V tem obdobju so udeleženci dobili 25 mg CBD v obliki kapsul, ki so jih jemali vsak dan. Udeleženci, ki so imeli večje težave s spanjem, so odmerek vzeli zvečer, medtem ko so udeleženci, pri katerih je prevladovala tesnoba, CBD vzeli zjutraj.

Po prvem mesecu so se ocene spanja izboljšale pri 66 % udeležencev, kar je pomenilo manj težav s spanjem, ocene anksioznosti pa so se zmanjšale v 79 % primerov.  Ti rezultati kažejo, da ima lahko CBD pozitiven učinek tako na spanje kot na anksioznost, in so spodbudni za posameznike, ki jih zanima, ali bi lahko CBD deloval tudi zanje.

Čeprav je treba opraviti še več študij, se zdi, da tudi dodatne raziskave podpirajo teorijo, da lahko CBD pomaga pri težavah s spanjem, kot je nespečnost. V študiji, objavljeni leta 2018, je bilo v obdobju dveh let, od junija 2016 do maja 2018, spremljanih 490 oseb z nespečnostjo. Udeleženci so morali svoje simptome nespečnosti oceniti na lestvici od 1 do 10, pri čemer je 10 pomenilo najhujše. V času študije so udeleženci uživali cvetove konoplje z različnimi načini izgorevanja, kot so vapes, pipe in džojnti. Moč CBD je bila v povprečju 5,7-odstotna in omejena na 30 odstotkov (podobna moč kot pri številnih oljih CBD).

Na začetku študije je bila povprečna ocena simptomov 6,6. Po vsakem jemanju CBD so udeleženci svoje simptome v povprečju ocenili z 2,2 točke, kar kaže na izboljšanje za 4,5 točke. Ti rezultati ponovno potrjujejo teorijo, da lahko kanabinoidi, predvsem CBD, pomagajo izboljšati simptome slabega spanja in nespečnosti.

Z naraščanjem števila znanstvenih raziskav na tem področju je vse več dokazov, da lahko CBD pripomore k izboljšanju spanja. Čeprav je potrebnih še več študij, da bi bolje razumeli, kako CBD vpliva na spanje, ga vse več ljudi vključuje v svoj vsakdan, da bi ugotovili, ali lahko CBD podpira njihov spanec.