Mercator pojasnjuje

Francoski Lactalis rekorder: Več kot 70 odstotno povišanje cen

M.K./STA
16. 1. 2023, 18.11
Posodobljeno: 16. 1. 2023, 18.26
Deli članek:

Ljubljanske mlekarne v preteklem letu poslale 20 zahtevkov za dvig cen svojih izdelkov, pravijo v Mercatorju. Povišanja cen so po njihovih navedbah dosegala rasti tudi do 74 odstotkov na letni ravni.

sta
Mercator obljublja, da se bo alpsko mleko kmalu vrnilo na njihove prodajne police.

Nakupovalne navade so železna srajca. Toda, kako dolgo še? Minuli vikend se je na družbenih završalo med Ljubljanskimi mlekarnami in najboljšim sosedom. Po hitremu odzivu Ljubljanskih mlekarn na čivk o razpoložljivosti Alpskega mleka v Mercatorju, sedaj prihajajo informacije o skoraj neverjetnih zahtevah za povišanje nabavnih cen priljubljenih izdelkov Ljubljanskih mlekarn.

V preteklih dvanajstih mesecih naj bi francoska multinacionalka Lactalis poslala kar 20 različnih cenikov za dvig cen svojih izdelkov in pri tem tudi pogojevala nadaljnjo dobavo. Mercator nakupovalcem sicer sporoča, da bodo izdelki Ljubljanskih mlekarn po konkurenčnih cenah v kratkem ponovno na voljo v polnem obsegu.

Kot je danes poročala STA, sta Mercator in lastnik Ljubljanskih mlekarn v sporu glede cen. Ljubljanske mlekarne so prejšnji ponedeljek ustavile dobave Mercatorju, ker ta ni pristal na zvišanje cen mleka. "Partner ni sprejel začetek novembra napovedanega dviga veleprodajnih cen, ceno izdelka na polici pa je kljub temu dvignil," so navedbe Ljubljanskih mlekarn povzeli na portalu N1.

V Mercatorju pravijo drugače. "Francoska multinacionalka Lactalis nam je v zadnjem letu poslala 20 različnih cenikov oz. zahtevkov za dvig cen svojih izdelkov, pri čemer so povišanja cen dosegala rasti tudi do 74 odstotkov na letni ravni. Vse zahtevke so vedno podkrepili tudi z grožnjo o zaustavitvi dobave blaga," so povedali za STA. Za zadnjega pa smo ocenili, da je povišanje neutemeljeno, in sicer zaradi umirjanja oz. padanja cen osnovne surovine in ker noben drug proizvajalec mlečnih izdelkov v Sloveniji ni najavljal oz. zahteval povišanja cen, so dodali.

V Mercatorju so še pojasnili, da so sprejeli 19 Lactalisovih zahtevkov, pri čemer pa vseh povišanj niso neposredno prenašali v povišanje maloprodajnih cen, ker so želeli zagotavljati dostopnost izdelkov in vzdrževati konkurenčne cene za kupce. "Mercator je zato lansko leto pomembno zmanjševal svojo maržo in na maloprodajne cene ni prenesel kar 19,6 odstotka zahtev za višanje cene," so poudarili.

Ob tem v Mercatorju še trdijo, da Lactalis po prekinitvi dobave ni želel ali poskušal doseči dogovora ter da Lactalisove poteze v zadnjem času bistveno odstopajo od dolgoletnih uveljavljenih, strokovnih in tržnih zakonitosti, ki veljajo v poslovnem okolju. Ob tem so zagotovili, da so izvedli vrsto ukrepov, da bodo v najkrajšem času svojim kupcem zagotovili tudi izdelke Ljubljanskih mlekarn po konkurenčnih cenah, ter se vprašali, ali je Lactalisovo ravnanje glede na to, da imajo Ljubljanske mlekarne prevladujoč položaj na slovenskem trgu, skladno s slovensko zakonodajo.