Na danski strani so v zadnji dveh letih že zgradili začasno pristanišče, v katerem bo tovarna, v kateri bodo izdelali 89 masivnih betonskih cevi, ki jih bodo nato postopoma potopili in povezali v tunel.

"Pričakujemo, da bodo prvo proizvodno linijo zagnali do konca letošnjega oziroma v začetku prihodnjega leta. Do začetka leta 2024 moramo biti pripravljeno, da potopimo prvi tunelski element,« je povedal predsednik uprave danskega državnega podjetja Femern A/S Henrik Vincentsen, ki je zadolženo za izpeljavo projekta.

Tunel, v katerem potekal tako cestni kot železniški promet, bo postavljen na globini do 40 metrov. Trajekti preko preliva med Nemčijo in Dansko letno transportirajo več milijonov potnikov, pot pa traja približno 45 minut. Ko bo najdaljši potopljeni tunel zgrajen, bo pot z vlakom trajala sedem minut, z osebnim vozilom pa 10 minut.

Za izgradnjo 18-kilometrskega tunela je namenjenih sedem milijard evrov. Za primerjavo, izgradnja 50 kilometrskega tunela po Rokavskim prelivom med Francijo in Anglijo, ki je bil zgrajen leta 1993, je stal slabih 14 milijard evrov. Tunel pod Rokavskim prelivom je bil izvrtan, medtem ko bo Dansko in Nemčijo povezoval potopljeni tunel.