Lubenica: nizkokalorična osvežitev

Lubenica naj bo poleti redno na jedilniku. Je popoln prigrizek med obroki in zagotavlja hladno osvežitev, saj ima veliko energije jin in pomaga proti presežku janga. Po mnenju kitajske medicine blagodejno vpliva zlasti na grlo, želodec in črevesje ter učinkuje proti znojenju in vročinskim oblivom. Poleg tega telo oskrbuje s tekočino in ima izjemno malo kalorij – zgolj 38 na 100 gramov.

lubenica
Dreamstime
Lubenica za žejo

Meta ohladi po zaslugi mentola

Ko potrebujete ohladitev, hrano obogatite s svežo meto. Zelene metine liste prelijte s čajem ali jih uporabite za pripravo osvežilnega napitka brez sladkorja in alkohola. Meta namreč ohladi naše telo. Poleg tega stimulira brbončice in zavira željo po sladkem. Tako ubijemo dve muhi na en mah. Sladkor namreč ni le visokokaloričen, temveč telo tudi segreva.

meta
Dreamstime
Meta

Kumare so popolna poletna zelenjava

Kumare so v tradicionalni kitajski medicini visoko na seznamu hladilnih živil. Z dobrim razlogom: hladijo od znotraj, po ajurvedi pa delujejo pomirjujoče. Ker je kumara sestavljena iz 95 odstotkov vode, dviguje raven tekočine v telesu. Predvsem poleti pa se naše potrebe po hidraciji povečajo.

Kisli mlečni izdelki zavirajo vročinske valove

kisli mlečni izdelki
Dreamstime
/

Kisli mlečni izdelki delujejo pri temperaturah nad 30 stopinj kot zdravilo. Jogurt, skuta, pinjenec ali kefir bodo pomagali razbremeniti notranjo toploto. Ni čudno, da ljudje v vročih eksotičnih deželah prisegajo na različne jogurtove napitke, kot je lassi v Indiji.

Listnata solata za opoldansko osvežitev

Ko je zunaj toplo, večina ljudi samodejno poseže po lahkih živilih. Če se držite tega načela, počnete prav. Barvit solatni krožnik za kosilo je zagotovo najprimernejša poletna okrepitev za ves dan. Tudi zelena solata je namreč eno tistih živil, ki hladijo od znotraj. Za še več barve (in hlajenja) poskrbijo kumare, paradižnik in limonov sok na solati. Pri solatnem prelivu lahko mirne vesti posežete po oljčnem olju, saj po kitajski medicini spada med živila, ki hladijo.

Špinača nas hladi zaradi grenkih snovi

Špinača hladilno učinkuje zaradi grenkih snovi, ki jih vsebuje. Zagotavljajo termično ravnovesje in nas v poletni vročini prijetno osvežijo. Tako sta špinača, kuhana na pari, ali lahka špinačna juha popoln poletni obrok. Ko ste za kaj hladnejšega, pa si lahko preprosto pričarate zdrav smuti iz zelenih špinačnih listov.

Ananas osveži od znotraj

ananas
Dreamstime
/

Sladkega sadja nam poleti ni nikoli dovolj. Kako dobro, da tudi ananas hladi naš notranji ogenj. Tropsko sadje je izvrstno kot prigrizek med obroki, pa tudi krepkim jedem daje poseben, eksotičen pridih. In če vas še nismo prepričali: ananas je bogat z vitamini in minerali ter pomaga pri izgorevanju maščob.

Paradižnik hladi v vsaki obliki

Niso samo hladilne lastnosti tiste, ki naredijo paradižnik za popoln poletni prigrizek, saj z njim zaužijete tudi veliko vode. Paradižnik ima veliko antioksidantov, ki varujejo celice pred škodljivimi vplivi. Mimogrede – paradižnik ne učinkuje hladilno le surov, temveč tudi v obliki tople juhe. Čeprav se njegove termične lastnosti nekoliko spremenijo, so še vedno v hladnem območju.