Napotki in nasveti

Kaj morate vedeti, še preden boste rezervirali letni dopust

Mare Koren
14. 5. 2022, 10.06
Deli članek:

Prvomajski prazniki so za nami in prvi oddihi tudi, a številni se že obračajo in brskajo po katalogih in spletnih straneh ter iščejo možnosti, kje preživeti letni dopust. Na kaj morate biti pozorni pred rezervacijami?

Dreamstime
Mnogi se danes odločajo za dopust v lastni režiji, kar je lahko velikokrat prednost pa tudi slabost.

Načinov, kako rezervirati dopust oziroma potovanje, je vedno več. Še vedno je veliko povpraševanja v turističnih agencijah, kjer vam lahko uredijo vse, od nastanitve do prevoza, vodnika, izletov idr. Vedno več pa je takih, ki se odločajo zgolj za delne pakete oziroma raje potujejo v lastni režiji. To omogoča predvsem splet, prek katerega lahko sami rezerviramo vozovnice, nastanitve, preverimo bližnje restavracije, rezerviramo izlete, izposojo avtomobilov in drugo. Nemalokrat se zgodi, da prihaja do razlik med obljubljenim in dobljenim, zlasti na področju nastanitev, letalskih in drugi prevozov oziroma najemov vozil, ogledov znamenitosti in še bi lahko naštevali. Katere pravice imate kot turist, kje jih lahko uveljavljate in kaj vsebuje vaš turistični paket oziroma kje preverite informacije o turistični storitvi?

Turistični paket

Če ste se odločili za turistični paket, ki so vam ga ponudili na turistični agenciji, mora ta izpolnjevati tudi zakonske pogoje iz Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot). Vsebovati mora kombinacijo najmanj dveh različnih potovalnih storitev, kot so nastanitev, prevoz, najem vozila, letalske karte, ali kakšne druge turistične storitve, ki ni neposredno povezana z njimi. Če imate sklenjeno tako pogodbo, se uporabljajo tudi določbe posebnega poglavna ZVPot, ki ureja pogodbe o paketnem potovanju. Določene so tudi številne obveznosti organizatorja potovanja, prodajalca potovanja pred, med in po sklenitvi pogodbe, navedene morajo biti tudi pravice potrošnikov, kadar pred, med ali po izvedbi potovanja pride do težav. Take pogodbe morajo imeti tudi obvezno jamstvo za primer likvidnostnih težav organizatorja potovanja.

Kam nasloviti pritožbo

Če ste potovanje rezervirali prek turistične agencije, se pritožba naslovi na turistično agencijo, pri čemer je ta lahko v vlogi organizatorja potovanja oziroma zgolj v vlogi prodajalca potovanja (organizator je lahko tudi druga turistična agencija oziroma turistični ponudnik). V tem primeru agencija posreduje pritožbo organizatorju potovanja in spor rešuje z njim.