Priprava kave pa je tudi pomemben ritual, ki nam omogoča, da si v dnevu, polnem obveznosti, vzamemo nekaj trenutkov zase. Na male vsakodnevne rituale prisega tudi Rok Starič, ustanovitelj uspešne blagovne znamke Rok's Nut Butter, ki je ob skodelici 100-odstotno turške kave Franck Crema z nami spregovoril o svojih poslovnih začetkih in izzivih, ki jih prinašajo poslovni podvigi.

Kaj je bil povod za nastanek podjetja in kako je potekala idejna zasnova vaše blagovne znamke?

Rok's zgodba se je začela leta 2014, ko sem zaradi stave s prijateljem popolnoma spremenil svoj življenjski slog. Pričel sem se intenzivno ukvarjati s športom in popolnoma spremenil način prehranjevanja. V iskanju le zdravih maščob in beljakovin sem tako odkril arašidovo maslo. Po temeljiti raziskavi tržišča sem hitro ugotovil, da je zelo težko dobiti 100 % namaz iz arašidov, zato sem si ga izdelal sam. Sledilo je veliko ponesrečenih poskusov in nekaj pokvarjenih gospodinjskih aparatov, še vedno pa se spomnim tistega trenutka, ko mi je uspelo. Idejna zasnova podjetja je potekala povsem organsko, če lahko tako rečem. Najprej sem namaz iz arašidov izdeloval zase in družino, nato za prijatelje in znance. Ko pa je moja majhna kuhinja postala premajhna za vsa naročila, sem svoj 'hobi', spremenil v službo.

franck-crema
Žiga Intihar

Kako je potekalo lansiranje na trg? Kaj je bilo pri tem najtežje in kaj je bilo lažje, kot ste pričakovali?

Lansiranje na trg je potekalo v obliki Kickstarter kampanje leta 2015. Z uspešno kampanjo, kjer nas je podprlo več kot 230 ljudi s celega sveta, smo uspeli zbrati vsa sredstva za izdelavo mlina za mletje oreščkov – naprave, ki nam je omogočila večjo proizvodnjo 100 % naravnega namaza iz arašidov. In tako se je zgodba Rok's tudi uradno začela. Najtežje je bilo morda to, da so začetni stroški zelo visoki. Z vidika predpisov je predelovalna industrija hrane v Sloveniji ena izmed najstrožjih na svetu, saj je treba upoštevati številne kriterije. Poleg tega pa tudi stroški opreme, prostorov in obratovalni stroški, niso zanemarljivi.

Imam srečo, da sem imel ob sebi res super ekipo, s katero sodelujemo še danes in ji popolnoma zaupam. V vsaki zgodbi je pomembno kakšna ekipa stoji za tabo, saj je jasno, da vsega pač ne moreš narediti sam. 

Kaj bi si želeli vedeti, preden ste se podali v poslovne vode?

Da so začetni procesi za pridobitev zagonskega kapitala kar dolgotrajni in zahtevajo ogromno časa. Sploh če se sočasno ukvarjaš tudi še z razvojem svoje ideje. Vendar trdo delo in vztrajnost na koncu vedno prinesejo rezultate. Postavljeni cilji pa morajo seveda biti konkretni in realni.

Vsi vemo, da nas včasih delo prevzame, zato blagovna znamka Franck predstavlja najboljši način, da ljudje z zaposlenim življenjskim slogom uživajo ob skodelici kave doma ali na poti.  Franck Crema  je prava 100-odstotno turška kava, ki je z enostavno pripravo in odličnim okusom navdušila tudi Roka.

Zaradi posebne tehnike mletja jo lahko pripravimo na dva načina – na praktičen ali klasičen način v džezvi. Če imamo dovolj časa, si jo lahko pripravimo na klasičen način v džezvi, ko pa smo na tesnem s časom, lahko izkoristimo priročnejši način priprave – kavo Franck Crema le prelijemo z vročo vodo, jo premešamo in počakamo minuto. Nato lahko uživamo v skodelici kave kjerkoli in kadarkoli želimo. Ne glede na to, kateri način priprave izberemo, kava  ohrani bogat okus, peno ter kremast okus čokolade in kakava, ki je naravno prisoten v izbranih zrnih.

Brez česa si ne predstavljate svojega vsakdana? Imate kakšen ritual, ki ga vsak dan opravite?

Med mojimi rituali je zagotovo pitje kave, ki mi v mojem hitrem tempu življenja predstavlja trenutek, ki si ga vzamem zase. Čeprav je to le tistih kratkih 10 minut, mi to omogoča, da se za tisti čas umirim in zadiham. Pa tudi sprehodi z družino. To sta tista rituala, ki mi pomagata, da si vzamem čas zase in za svojo družino. V tempu življenja, ki ga vsi živimo, se mi to zdi zelo pomembno in se tega včasih premalo zavedamo.

Kako se uveljaviti na trgu in kako poskrbeti, da blagovna znamka raste?

Tudi ta pot ni lahka in zahteva veliko novih izzivov. Prvo pravilo, zares moraš verjeti v svoj izdelek, saj le tako lahko prepričaš z njim tudi druge. Za rast blagovne znamke pa je potrebno, da ne zaspiš na lovorikah. Podjetništvo ni ravna premica, vedno so možnosti za izboljšave, za nove načine delovanja, razvijanje novih izdelkov. Je pa potrebno zavedanje, da so vzponi in padci naravni procesi na podjetniški poti. 

S čim se zadnje čase največ ukvarjate? Kakšni so vaši načrti in cilji za prihodnost?

Trenutno smo v fazi, ko pripravljamo še več novih Rok's produktov, ki jih bomo lahko kmalu pokazali svetu. Po naravi pa sem optimist, tako da na prihodnost vedno gledam pozitivno. Izjemno sem ponosen na to, kar smo že dosegli, in se veselim, da pokažemo, kaj lahko še naredimo. 

Kaj bi svetovali mladim, ki se želijo podati na poslovno pot, pa ne vedo, kako začeti?

Vsem mladim, ki jih zanima pot podjetništva vedno svetujem, naj si upajo. Vse se lahko z delom in vztrajnostjo uresniči. Naj preidejo iz besed k dejanjem. Strah pa je dober popotnik na tej poti, saj ti premagovanje strahu omogoča, da ti in tvoja ideja rasteta in se razvijata. Četudi bodo vsi rekli, da si malo 'nor', če verjameš v svojo idejo, vase in v svojo ekipo, »do it«.

Za več informacij obiščite spletno stran Franck Slovenija, vse aktualne novosti pa spremljajte na Facebook strani Franck Slovenija.

franck-crema
Žiga Intihar