TELESNA TEŽA

Na vsakega 4,5 kilograma dodatne telesne teže se ustvari 22,5 kilograma dodatnega pritiska na kolke in kolena. Če menite, da so vaši sklepi močno obremenjeni, se s svojim zdravnikom pogovorite o tem, kakšna bi bila idealna teža za vas, in o najboljših načinih hujšanja. Že prvih nekaj izgubljenih kilogramov bo omililo bolečine v kolku in vam olajšalo gibanje.

NEPOTREBNA BREMENA

Se redko sprehajate praznih rok oziroma velikokrat prenašate težja bremena? V tem primeru ne trpi le vaša hrbtenica, temveč tudi kolki, ki občutijo težo vsega, kar nosite v rokah in na hrbtu. Za zmanjšanje pritiska na sklepe uporabljajte voziček za živila oziroma torbo na kolesih. Če nosite torbico, razmislite o nahrbtniku, saj boste tako težo enakomerno porazdelili.

PRIMERNA VADBA

kolesarjenje
Profimedia
Fotografija je simbolična

Povsem razumljivo je, da ob bolečinah v kolkih nimate želje po gibanju, in tudi pametno je, da počivate, dokler bolečina ne popusti. Ko to dosežete, v dogovoru z zdravnikom določite dnevni »odmerek« vadbe za krepitev mišic in manj intenzivne aktivnosti, kot so hoja, plavanje in joga.

POSTOPNA AKTIVNOST

Gibanje pri bolečih in otrdelih bokih pomaga, vendar to ni čas za tek v klanec ali težko vadbo v fitnesu. Začnite počasi, z nekaj minutami kolesarjenja ali plavanja. Ko se mišice okrepijo, bo bolečina popustila in vadili boste lahko v daljših intervalih ter z večjo intenzivnostjo.

MRZLI OBKLADKI 

Obkladki so pri poškodbah izjemno priljubljeni, saj lajšajo bolečino in zmanjšujejo oteklino. Ali imate pri roki vrečko zamrznjene zelenjave? Zavijte jo v tanko brisačo in pritisnite neposredno na boleči predel, da omilite bolečino.

VISOKE PETE

visoke petke
Profimedia
Fotografija je simbolična

Včasih je vzrok bolečine v kolku malo nižje. Visoke pete postavljajo stopalo v nenaraven kot, zaradi česar je celo telo v položaju, ki lahko vodi do bolečine v kolku. Torej je priporočljivo, da se, če je le mogoče, izogibate visokim petam.

HRANA S KALCIJEM

Kosti sestavljajo beljakovine in rudninske snovi, med katerimi je daleč najpomembnejši kalcij, ki kostem daje trdnost. Če zaužijemo premalo kalcija, se mora sproščati iz kosti, kjer je kar 99 odstotkov vsega kalcija v telesu. Posledica tega je zmanjšanje kostne gostote in povečanje nevarnosti zlomov. Po 50. letu se začne kostna masa zmanjševati, iz hrane v kri ter naprej v kosti pa se prenaša manj kalcija. Pazite, da s hrano zaužijete veliko kalcija.

ZDRAVNIŠKA POMOČ

V nekaterih primerih je bolečina v kolku del večje težave, kot sta artritis ali poškodba živca. V teh primerih boste proti bolečini potrebovali nekaj močnejšega. Če imate na primer revmatoidni artritis, vam bo zdravnik morda priporočil protivnetni steroid ali biološko zdravilo, ki vpliva na del imunskega sistema, odgovoren za vnetne procese v sklepih. Vsekakor pa je vedno dobro, da se, še preden kaj storite na lastno pest, posvetujete s svojim zdravnikom.