ŠE ZADNJIČ NA POT

FOTO: »Tako na gosto, kot pri vas rastejo jablane, pri nas raste mango«

Tea Dečman
25. 8. 2021, 21.33
Deli članek:

Zadnja občina, ki smo jo obiskali v Turistični patrulji, je bila občina Vransko. Tja se je odpravil Sona, ki prihaja iz Indije. Užival je v čudovitem muzeju motociklov in prijaznosti domačinov.

Soma Shaji
V odkrivanju vranskega je Sona neizmerno užival.

PLUSI IN MINUSI:

+ Čudovita narava, Velik potencial kraja z bogato kulturno vsebino, Čisto in urejeno

- Slabe transportne povezave, malo aktivnosti za turiste, slabo označene poti

Sona je v Slovenijo prišel pred dvema letoma, ko je dopolnil 18 let, na študijsko izmenjavo. Tukaj živi sam, a kot pravi, je pogosto v stiku z družino, ki živi v Kerali, v Južni Indiji na Malabarski obali. Pri nas se dobro počuti, všeč so mu čudovita narava, občutek varnosti ter srčni in prijazni ljudje. Sona se je na pot do Vranskega odpravil preteklo soboto prek Prevoz.org, saj na voljo ni bilo drugih možnosti. Predtem je preveril nekaj spletnih strani, a ni našel veliko, prav tako je bil ob njegovem prihodu zaprt turističnoinformacijski center, zato se je po pomoč obrnil na prijazno receptorko.

Vasica je kot iz pravljice

Tako je Sona ocenil obiskane kraje:

- Urejenost, videz kraja, čistoča 10/10

-TIC – odpiralni čas, profesionalnost, prijaznost 7/10

-Gostoljubnost, splošni vtis 7/10

SKUPAJ: 78

»No, takole je bilo. Odločil sem se, da vikend preživim na Vranskem. Najprej sem preveril razpoložljivost prenočitev in lahko povem, da Vransko ponujala veliko prenočitvenih kapacitet. Rezerviral sem hiško v Kampu Podgrad, potem pa sem se lotil iskanja prevoza, a ga je bilo težko najti. Imajo precej omejeno število avtobusnih prevozov, tudi vlaka do tja ni. A hvalabogu sem preveril tudi spletno stran Prevoz.org in precej hitro našel prevoz, vendar šele pozno popoldne. Ni mi preostalo drugega. Sistem prevozov sem poznal, saj sem ga že večkrat koristil, in priznati moram, da je zanimivo, saj tako spoznaš veliko novih ljudi. V času vožnje smo veliko klepetali, pogovor pa je potekal predvsem o medkulturni prilagoditvi. Zanimivo je bilo. Prijazen voznik me je odložil kilometer od vasi in mi ponudil prevoz tudi naslednji dan, nazaj do Ljubljane. Poslovili smo se, jaz pa sem se odpravil do recepcije. Tam me je prijazno pozdravila receptorka in mi za začetek zastavila precej nenavadno vprašanje: »Ali imate korono?« Začel sem se smejati in posledično v smeh spravil tudi njo. Vidno v zadregi se mi je vljudno opravičila in me vprašala, ali imam opravljen PCT-test. Po tem smešnem pripetljaju sva uredila prijavo, gospo pa sem vprašal za nekaj nasvetov in priporočil. Zanimalo me je tudi, kam se lahko odpravim do bližnje restavracije. Večina restavracij je bila zaprtih, najbližja, v kateri bi lahko jedel, pa je bila oddaljena dva kilometra. Prelen sem bil, da bi se odpravil do tja, zato sem se odločil, da se sprehodim do središča kraja in poiščem trgovino z živili. Vransko je majhno mestece. Na poti do trgovine sem se sprehodil mimo nogometnega igrišča, kjer je ravno potekala tekma, in številnih hiš, pred katerimi so posedali ljudje ali kaj urejali na vrtu. Pozdravil sem jih, ti pa so mi prijazno odzdravili. Spremljal sem pisano arhitekturo, ki se je prepletala s tradicijo in sodobnostjo, vrtove, polne cvetja, ozek potok, ki je tekel ob ulici … Bilo je skoraj kot v pravljici. Sprehodil sem se tudi do cerkve, a je bila zaprta. Nedaleč od tam sem videl ljudi, ki so plezali, in bil presenečen nad aktivnostjo. Med sprehodom sem srečal tudi čredo krav, ki se je pasla na prostem in me radovedno opazovala. Čudovit sprehod za sobotni večer. Malce sem posedel ob hiški, si privoščil večerjo, nato pa legel k počitku,« je zaključil pripovedovanje o prvem dnevu Sona.

Soma Shaji
Mesto je bilo sicer prazno, a za Sono čudovito, kot iz pravljice.

Obiskal je tudi cerkev sv. Hieronima in užival v razgledih.

Muzej motociklov

Cerknica 71/100

Šentrupert 53/100

Lukovica 39,5/100

Nedeljsko jutro je postreglo s soncem, ki je Sono prebudilo. Odpravil se je na zajtrk, nato pa počasi uredil odjavo iz kampa in receptorko prosil še za nekaj nasvetov, kaj si lahko v Vranskem ogleda. Priporočila mu je ogled cerkve sv. Hieronima. Med potjo do tja se je sprehodil skozi vas in užival v razgledih. »Videl sem veliko jablan, kar me je zelo presenetilo, saj pri nas tako na gosto raste mango, jablane pa so zelo redke. Ko sem prispel, sem užival nekaj trenutkov v razgledih, nato pa se sprehodil okoli cerkve. Opazil sem tudi ponije. Tako majhnih konjev do zdaj še nisem videl. Ko sem končno prispel do muzeja motociklov, je bilo zaprto. Poklical sem na navedeno telefonsko številko in prijazna gospa je povedala, da pridejo čez pol ure. Počakal sem v bližnji gostilni, kjer sem si privoščil ledeno kavo ter užival v prijetnem dnevu in se veselil obiska muzeja. Končno je nastopil čas ogleda. Muzej je edina atrakcija, ki se nahaja v bližini Vranskega, ostalo je malo oddaljeno. Muzej motociklov je kulturna dediščina Slovenije, v njem je ena največjih zbirk vozil na svetu. Zbirka obsega več kot sto stalno razstavljenih vozil, skupaj s tisoč drugimi eksponati v vitrinah. Posebej zanimivi so stari motorji iz začetka 20. stoletja, pa ameriški in vojaški motocikli … Ganjen sem bil nad tako obsežno razstavo, ki je izjemno lepo urejena. V muzeju sem porabil veliko časa za fotografiranje. Moj dedek je bil na jugu Indije slaven motorist, zato sem želel preveriti, ali imajo motorno kolo Aleksander, britanskega porekla. Žal ga niso imeli razstavljenega. Z vodičko in hkrati lastnico sva veliko klepetala. Rad bi se zahvalil za izčrpno razlago, povedala mi je tudi, da je bila v Indiji in da je bila podpredsednica mednarodne zveze starodavnih vozil. Muzej je zares čudovita izkušnja, pravzaprav skriti dragulj, ki bi ga bilo treba še bolj promovirati,« je pripovedoval Sona.

Soma Shaji
Soma je prvič videl ponije.

Navdušenja nad motocikli ni mogel skriti.

Boljša promocija kraja

Koliko je porabil za izlet: Kosilo: 11,60 €

Ledena kava: 3,5 €

Nakup v trgovini: 13,43 € Nočitev: 54 €

Vstopnina v muzej: 5 €

Prevoz: 8 €

Skupaj: 95,53 €

Po ogledu je postal lačen, zato se je odpravil do bližnje restavracije in tam po skoraj dveh letih bivanja pri nas naročil »slovensko jed«. Privoščil si je goveji rostbif s krompirjem in zelenjavo ter bil nad postrežbo in okusom navdušen. Po kosilu se je njegovo raziskovanje Vranskega končalo, saj ga je že čakal prevoz do Ljubljane. »Lahko povem, da ima Vransko zelo velik potencial, za razvoj v pomembno kulturno središče, a pogrešam več promocije. Tudi oznake, kako priti do muzeja, so slabe. Priporočam, da se ogled Vranskega in muzeja doda k celodnevnim ogledom po Sloveniji, saj bo to gotovo spodbudilo ustvarjanje novih, zanimivih zgodb. Predvsem pa bo to privabilo še več motoristov po vsem svetu ter povečalo priljubljenost in prepoznavnost kraja. Vsekakor čudovita izkušnja, ki bi jo priporočil tudi drugim,« je zaključil Sona.

Soma shaji
Kamp je lepo urejen, hiška pa bogato opremljena.

Soma Shaji, turistična patrulja
Užival je v okusnem kosilu.