V Sloveniji ljudje zelo pogosto za svojo športno rekreacijo na prostem izberejo tek. Pri tem pa je treba biti pozoren, da se tega lotimo sistematično, saj si lahko v nasprotnem primeru povzročimo več škode kot koristi. V nasprotju z davnimi predniki danes ne tečemo, da bi preživeli, ampak zato, da bomo v stiku s seboj, s svojo naravo, bolje živeli.

Če šele začenjate teči, je treba upoštevati pravilo »3x P«: ne predaleč, ne prepogosto in ne prehitro.

Za napredek tecite redno

Začetniki se najprej lotite hoje, katere hitrost po tednu ali dveh redne vadbe postopoma povečujte do lahkotnega teka. Po nekaj rednih treningih, v katere ste že vključili lahkoten tek, čas, ko tečete, podaljšajte za pet do deset sekund in obenem čas hoje skrajšajte za pet do 10 sekund. Za dober napredek morate teči redno. Na ta način boste hitreje napredovali. Tempo teka prilagajajte svojim

zmožnostim. Če začutite bolečino, nemudoma prenehajte! Prav tako ne jejte prevelikih količin hrane pred tekom, po teku pa le zaužijte obrok, ki bo sestavljen iz ogljikovih hidratov in beljakovin. In uživajte v teku! Naj za vas to ne bo nuja, ampak sproščujoča oblika rekreacije.

Teren

Tek v naravi naj se začne v družbi. Ko se odločite, da boste začeli teči po brezpotjih, si prve treninge omislite na terenu, ki ga poznate oziroma ste seznanjeni z njegovo konfiguracijo in vzponi. Pot morate poznati, saj so poraba energije, naveza stabilizacije sklepov in napor precej drugačni od znanega teka po urejenem terenu. Najboljša odločitev je, da se dogovorite z nekom, ki že ima izkušnje s tekom v naravi. Razlog je preprost: nekdo, ki teče dlje časa, je izkušen in vam lahko pomaga z ogromno napotki, kako začeti.