Blitva je zagotovo nepogrešljiva, kadar pripravljamo morske jedi, kot so ribe, škampi ali druge specialitete, in se odlično prileže v kombinaciji s krompirjem. Zato nikar ne skoparite in ji namenite del tudi na svojem vrtu. Blitva bo tako na voljo skoraj vse leto. Je preprosta za pripravo in vsebuje veliko koristnih mikrohranil, a malo kalorij. Med drugim tudi folno kislino, zato je še posebej dobrodošla hrana za nosečnice.

Stebelna ali listnata?

Blitvo danes razlikujemo predvsem po dveh vrstah, to sta stebelna in listnata. Stebelno gojimo predvsem zaradi mesnatih, debelih in sočnih stebel, a so listi predvsem manjši. Okus stebelne blitve spominja na sveže beluše, zato jo lahko tudi zamenjamo s slednjimi. Odlična je predvsem zgolj popečena na maslu, hitro poparjena ali pa pripravljena celo v juhi. Kuharski mojstri svetujejo, da mesnato steblo in mesnato osrednje listno rebro kuhamo posebej, saj veljata za posebno delikateso, medtem ko liste spet kuhamo posebej in jih uporabimo v kombinaciji s krompirjem, špinačo ali drugo zelenjavo. Listnato blitvo prepoznamo po velikih, bleščečih listih. Ti imajo izrazit okus, ki nekoliko spominja na špinačo in prav tako omogoča pripravo na različne načine. Mlade liste dodajamo svežim solatam, lahko pa jih uživamo tudi surove, medtem ko starejše poparimo ali pa uporabimo za zvijanje mesnih ali riževih jedi. Zmeraj odtrgamo le zunanje liste, medtem ko notranje pustimo rasti naprej. Te kuhamo le od pet do sedem minut, tako blitva ne bo izgubila hranljivih snovi in svojih ugodnih učinkovin.

Veliko oksalne kisline

Blitva, tako kot rabarbara in špinača, vsebuje veliko oksalne kisline. Zato morajo biti ob njenem uživanju posebej previdni tisti, ki so nagnjeni k tvorbi ledvičnih kamnov. Enako velja tudi za tiste, ki trpijo za pojavom putike. Oksalna kislina naše veže kalcij, zato je dobro, da jo postrežemo tudi z živili, ki so bogata s kalcijem, da telo za presnovo ne porablja preveč kalcija iz telesa.