Zanimivosti

PIVOVARNA LAŠKO UNION PRED SVETOVNIM DNEVOM ČEBEL PREDSTAVILA NOVO TRAJNOSTNO OKOLJSKO ZGODBO

Oglasno sporočilo
22. 5. 2020, 10.09
Posodobljeno: 22. 5. 2020, 10.18
Deli članek:

Laško, 18. maj 2020 - Pivovarstvo in čebelarstvo sta eni izmed najbolj tradicionalnih dejavnosti v Sloveniji. Tik pred svetovnim dnevom čebel, ki ga praznujemo 20. maja prav na pobudo Slovenije, je Pivovarna Laško Union v sodelovanju s Čebelarsko zvezo Slovenije in čebelarsko družino Šolar iz Laškega v nizu projektov, ki sodijo v trajnostno strategijo »Varimo boljši Svet«, postavila čebelnjak na lokaciji Pivovarne Laško in s tem izkazala svojo trajnostno usmerjenost v prihodnost.

Novi Laško čebelnjak z avtorskimi panjskimi končnicami
Dogodek otvoritve čebelnjaka je potekal na vrtu Pivovarne Laško. Goste je uvodoma nagovorila Tanja Subotić Levanič, direktorica korporativnih odnosov v Pivovarni Laško Union: »Današnji dan smo v Pivovarni Laško Union načrtovali že nekaj časa. Veseli in z odprtimi rokami izrekamo prisrčno dobrodošlico več kot 350.000 novim sodelavkam. Čebelam. Na Svetovni dan čebel smo Slovenke in Slovenci lahko ponosni še toliko bolj, saj so ga Združeni narodi razglasili prav na slovensko pobudo. To je res poseben dan, saj je namenjen predvsem zavedanju izjemnega pomena čebel za preživetje človeka. Od opraševanja je namreč odvisna kar tretjina vse pridelane hrane na svetu. Ali vsaka tretja žlica hrane. Zato ne samo ob svetovnem dnevu čebel, temveč je priložnost prav vsak dan, da razmislimo, kaj lahko naredimo za varovanje okolja in naših dragocenih naravnih virov. Da delujemo trajnostno. V Pivovarni Laško Union smo začeli pri sebi. In zato je trajnostni razvoj, ki ga imenujemo »Varimo boljši svet«, ena naših štirih strateških prioritet. Naše delovanje je osredotočeno na skrb za človeka, planet in dobiček. V uresničevanju trajnostnih razvojnih ciljev smo se osredotočili na tistih šest, kjer menimo, da lahko naredimo največ. Med njimi tudi sodelovanje z lokalno skupnostjo in trajnostno oskrbo. In tudi v tej luči nam je danes v neizmerno veselje otvoritev novega čebelnjaka. V sodelovanju z lokalno skupnostjo bomo poskrbeli, da se bodo naše čebele dobro počutile. Da bo v Pivovarni Laško Union medilo. Tudi pivo.«

Tanja Subotić Levanič - PLU

Projekt je nastal v partnerstvu med Pivovarno Laško Union in Čebelarsko zvezo Slovenije. Ob priložnosti je predsednik Čebelarske zveze Slovenije Boštjan Noč povedal: »Z velikim veseljem pozdravljamo današnjo otvoritev čebelnjaka, ki bo stal pred Pivovarno Laško v Laškem. Dandanes so izjemnega pomena tovrstni projekti, saj je odgovorna skrb za čebelje družine ob vseh klimatskih spremembah, ki smo jim priča zadnja leta, bistvenega pomena za njihovo preživetje. Čebele imajo s svojim delovanjem pozitivne učinke na celoten ekosistem in ohranitev zdravega okolja ni pomembna samo za človeka, temveč tudi za čebele, ki bodo le tako lahko preživele in opravljale svoje osnovno poslanstvo opraševanja rastlin. Za čebele, ki so nastanjene na lokaciji pivovarne bo skrbela izkušena čebelarska družina Šolar iz Laškega, kar zagotavlja skrbno in preudarno ravnanje, ki bo prav gotovo obrodilo dober med, za katerega upam, da bo še letos pivovarni pripomogel k proizvodnji medenega piva.«

Boštjan Noč - ČZS - otvoritev Laško čebelnjaka

Ob tej priložnosti so v Pivovarni Laško Union obudili tudi tradicijo poslikave panjskih končnic in k soustvarjanju povabili pet slovenskih ilustratorjev. Tako panjske končnice kot blagovna znamka Laško namreč predstavljajo simbol slovenske tradicije. Prav slednje ponazorijo ilustracije na čebelnjaku, ki v sliki in barvah predstavijo zgodbo Pivovarne Laško. Maja Mežan, vodja blagovne znamke Laško: »Danes je izjemna priložnost za blagovno znamko Laško, da pokažemo, kako pomembno nam je ohranjanje lokalnih tradicij in njihovo umeščanje v sodobni čas. Skozi resnično čudovito vizualno zgodbo, ki jo je z dušo in srcem ustvarjalo pet slovenskih ilustratorjev, na panjskih končnicah našega novega čebelnjaka razkrijemo zgodbo od odprtja Pivovarne Laško pa do danes. Hkrati pa naznanimo, da se bosta v Laškem kmalu cedila med in … Laško medeno pivo.«

Maja Mežan - PLU

Pivovarna Laško Union uvršča novo čebeljo pridobitev v vsebino strategije trajnostnega razvoja »Varimo boljši svet«, v sklop katere je dodala sodelovanje blagovne znamke Laško z lokalnim okoljem in ohranjanje zelenega (hmelj) in rumenega (med) zlata. Urban Kramberger, vodja blagovne skupine Laško: »Naši predniki niso imeli napisane strategije znamke Laško. Počeli so to, kar so čutili in mislili, da bi znamka morala biti. Delali so dobro pivo, povezovali so se z lokalnim okoljem, kar je verjetno bilo edino logično in možno. In danes po skoraj 200 letih, lahko s ponosom rečem, da se naš odnos do okolja ni bistveno spremenil. Zavedanje pomembnosti lokalnega okolja se vrača.  Znamke danes upravljamo bolj sistematično in strateško, njihova uspešnost pa je še bolj kot v preteklosti odvisna od ekipe in njenih vrednot, ki znamke upravlja. Celotna ekipa Laško verjame, da danes več kot le varimo odlično pivo. Smo še bolj kot kadarkoli nositelji narodne identitete, kamor slovenske čebele in panjske končnice zagotovo sodijo. Naj medi, z Laškim!«

Boštjan Noč in Tanja Subotić Levanič z družino Šolar - otvoritev Laško čebelnjaka

Pivovarna Laško Union z omenjenim projektom pošilja jasno sporočilo: sodelovanje z lokalno skupnostjo predstavlja ključni temelj v strategiji trajnostnega razvoja. Aktivno sprejema odgovornost, da skupaj sooblikujejo rešitve, ki naj zanamcem omogočijo doživeti bogastvo in barvitost našega planeta. Omenjen projekt je dokaz, da v pivovarni mislijo resno.
Več o projektu lahko preberete TUKAJ.