Včeraj smo stopili v praznični mesec, ki bo popestril s službenimi zabavami, druženji s prijatelji na mestnih trgih in bogato obloženimi mizami doma in pri sorodnikih ter prijateljih. Verjemite, čeprav se vaše misli komaj (ali pa se ne) uprejo okusni praznični hrani, je vaše telo, še posebej želodec, v tem času polno zaposleno. Predvsem zaradi težkih jedi, ki vsebujejo ogromno maščob in ogljikovih hidratov, se pogosto počutimo napihnjene in utrujene. Obleka in hlače pa naenkrat postanejo pretesni.

Na srečo obstaja nekaj odličnih rešitev, ki bodo preprečile napihnjenost, ki jo povzročajo okusne božično-novoletne jedi, in tako boste novo leto dočakali s precej olajšanja.

Uživajte prebavne encime

Prebavni encimi so izjemno pomembne molekule, ki sodelujejo pri prebavi. Največ jih najdemo v ananasu. Strokovnjaki so med drugim ocenili, da je za od 60 do 80 odstotkov odpornosti odgovoren prav naš prebavni sistem, zato je prehrani smiselno nameniti še toliko več pozornosti. Če hrano premalo prežvečimo, v telo pa vnesemo premalo prebavnih encimov, bodo večje količine hrane prečkale črevesje nepredelane. To pa lahko povzroči trebušne krče in napenjanje.

Uživajte banane, kivije in jagode

Tako banane kot kivi in jagode vsebujejo visoke vsebnosti kalija, ki deluje kot diuretik in povečuje izločanje soli med uriniranjem. Tako boste odplaknili presežke soli, ki jih boste zaužili s preostalo hrano, in preprečili zadrževanje vode v tankem črevesju, ki navadno povzroča občutek napihnjenosti in neugodja v trebuhu. 

Izognite se žvečilkam

Žvečilni gumiji vsebujejo ksilitol, sorbitol ali manitol, ki povečujejo proizvodnjo plinov v našem prebavnem traktu. To vodi v dodatno napihnjenost in slabo počutje. Če se torej v času božično-novoletnih praznikov ne morete upreti dobrotam, ki neprestano vabijo, se v prazničnem času odpovejte žvečenju.