Turneja mobilnosti

Bi danes opravili vozniški izpit?

T.D.
11. 10. 2019, 18.24
Posodobljeno: 14. 10. 2019, 10.03
Deli članek:

S preventivno akcijo Skupaj za prometno varnost v Triglavu raziskujejo, kakšni vozniki smo Slovenci

Sašo Švigelj
Skupaj za prometno varnost.

Če bi bila vožnja na DRAJV simulatorju varne vožnje pogoj za pridobitev vozniškega izpita, dva od treh voznikov preizkusa ne bi opravila. Tako so pokazali rezultati spomladanskega dela Turneje mobilnosti v šestih krajih v šestih slovenskih statističnih regijah. Z raziskavo vozniškega vedenja bodo v Zavarovalnici Triglav pod okriljem preventivne akcije Skupaj za prometno varnost nadaljevali tudi jeseni. V oktobru in novembru bodo lahko vozniki preizkusili svojo vožnjo na simulatorju še v štirih mestih in sodelovali pri raziskavi vozniškega vedenja.

Sašo Švigelj
Skupaj za prometno varnost.

Že poznate DRAJV simulator?

Na Turneji mobilnosti v največji slovenski zavarovalnici s pomočjo sodobnega DRAJV simulatorja testirajo, kakšni vozniki so v različnih slovenskih regijah. Po Celjanih, Gorenjcih, Novogoričanih, Štajercih, Prekmurcih in Dolenjcih v spomladanskem delu so danes in jutri na premieri jesenskega dela turneje na vrsti vozniki v Ljubljani. V prihodnjih tednih pa se boste kot vozniki lahko preizkusili tudi v Postojni, Krškem in Kopru. Turneja mobilnosti bo trajala do 14. novembra, ko se bo zaključila s testiranji na DRAJV simulatorju v digitalnem centru Triglav Lab.

Vozniške navade in razvade

»Podatke voženj na simulatorju zbiramo in obdelujemo zato, da odkrivamo najpogostejše napake in težave voznikov, ki povzročajo nevarnosti v prometu. Po koncu turneje bomo imeli namreč celovitejši vpogled v ozadje voznikovega obnašanja v različnih kritičnih trenutkih, kar je za naše preventivno delo v prihodnje izjemno pomembno. Bolj natančno kot poznamo naše vozniške navade in razvade, bolj vsebinsko usmerjene in za to tudi bolj uspešne bodo lahko naše prihodnje preventivne akcije,« je povedal Andrej Brglez, prometni strokovnjak in direktor inštituta ICK, ki sodeluje pri načrtovanju aktivnosti s simulatorjem.

Samozavestni vozniki, a realnost je drugačna

Simulator, ki so ga v zavarovalnici razvili skupaj z zagonskim podjetjem Nervtech, ponuja nekaj različnih scenarijev vožnje. Med vožnjo na virtualnem poligonu se opazujejo in ocenjujejo hitrost vožnje, varnostna razdalja, predvidevanje v raznolikih prometnih situacijah, torej dejavniki, na katerih temelji varna vožnja. Računalnik, ki poganja simulacijo, in inštruktor, ki vožnje spremlja, pa vsakega voznika ocenita. Inštruktor vozniku takoj po zaključeni vožnji svetuje tudi, kako bi lahko izboljšal vožnjo. »Lahko rečemo, da so bili vozniki, ki so se preizkusili na spomladanskem delu Turneje mobilnosti, precej samozavestni, saj se je dobra polovica udeležencev ocenila z oceno 8 ali več (od 10). Realnost pa je drugačna. Če bi bila vožnja na DRAJV simulatorju varne vožnje pogoj za pridobitev vozniškega izpita, dva od treh voznikov izpita ne bi pridobila,« je povedal Sandi Štepec, priznani učitelj vožnje in član ekipe Slovenskega avtokluba.

T.D.
Direktor OE Ljubljana Zavarovalnice Triglav Aleš Klement je sedel za volan DRAJV simulatorja.

Za varnost skrbi že več kot 100 sistemov

»V želji po počasnejši vožnji na nevarnih odsekih, še posebej na tistih, kjer so najbolj izpostavljeni pešci, v Zavarovalnici Triglav skupaj s Siproniko in COPS systems tudi letos nadaljujemo z akcijo Skupaj za prometno varnost. Postavili smo 12 novih pametnih prikazovalnikov hitrosti 'Vi vozite' in še 12 novih sistemov COPS@rail. Skupaj jih je torej po vsej Sloveniji že več kot 100,« je raznolike aktivnosti na področju cestne preventive opisal Aleš Klement, direktor območne enote Ljubljana Zavarovalnice Triglav. V lanski sezoni se je s postavitvijo prikazovalnikov hitrosti delež prehitrih voznikov na dvanajstih izbranih odsekih v povprečju znižal za dobrih 5 odstotkov, v posameznih krajih, kjer so javnost še dodatno ozaveščali s pomočjo lokalnih radijskih postaj, pa tudi za več kot 7 odstotkov.

Varno čez železniški prehod

Za zelo učinkovito rešitev so se torej izkazali tudi sistemi COPS@rail. Ti preprečujejo nesreče na cestnih odsekih, ki prečkajo železniško progo in so pasivno zavarovani le z andrejevim križem. Teh je v Sloveniji še vedno več kot 400. Na 12 prehodih, na katerih so v vodilni slovenski zavarovalnici skupaj s podjetjem COPS systems že postavili sisteme, eno leto po postavitvi ni bilo nobene smrtne žrtve.

Sašo Švigelj
Skupaj za prometno varnost.

Varnost v prometu podpirata tudi brata Prevc

Skupna prizadevanja za varnost v cestnem prometu sta danes podprla tudi dva izmed ambasadorjev omenjenega projekta, vrhunska smučarska skakalca Peter in Domen Prevc. »Na tekmah so pomembni zbranost in umirjenost, hkrati pa tudi eksplozivnost. Pri vožnji skozi naselje pa staviva na potrpežljivost in pozornost. Zato sva se z veseljem priključila Turneji mobilnosti in projektu Skupaj za prometno varnost,« sta poudarila brata Prevc.

Po osvežitev znanja na Vozimse.si

Da bi voznikom aktivno pomagali pri osveževanju vozniškega znanja, voznih sposobnosti in predpisov, so pred kratkim v največji slovenski zavarovalnici zagnali tudi nov spletni portal Vozim se, na katerem lahko uporabniki na zanimiv in interaktiven način dopolnjujejo svoje znanje o CPP in cestnem bontonu.