Zanimivosti

Najlepše kolesarske poti v vaši okolici

T.D.
3. 8. 2019, 17.00
Deli članek:

Poznate koga, ki doma nima kolesa? Med Slovenci je kolesarjenje pač ena najbolj priljubljenih prostočasnih aktivnosti, za mnoge pa je kolo tudi glavno prevozno sredstvo.

Jaka Ivančič

Privoščite si dan oddiha na Obali ter ga popestrite s kolesarsko turo ob morju ali v zaledju. Priporočamo nezahtevno, družinsko etapo Portorož–Strunjan–Piran–Portorož. Začnite v Portorožu, peljite mimo avtobusne postaje in Avditorija, nato po kratkem strmem vzponu pridete do predora, skozi katerega se spustite v Strunjan. V avtokampu zavijte levo proti morju in mimo turističnega naselja Salinera v hrib. Po približno 1,5 kilometra vzpona se spustite proti Fiesi. Pot nadaljujte proti Piranu ob morju in nato ob obali nazaj do Portoroža. Trinajst kilometrov dolg izlet traja približno eno uro.

Ob Bohinjskem jezeru

Ta nezahtevna in dobrih 16 kilometrov dolga pot je primerna za družinske izlete, ki naj se končajo s čofotanjem v Bohinjskem jezeru. Iz Bohinjske Bistrice odkolesarite po desnem bregu Save skozi vasi Savica, Kamnje, Polje in Laški Rovt do Ribčevega Laza. Nadaljujte do vasice Studor, nato kolesarite skozi Češnjico in se vzpnite do Jereke. Sledi še sproščen spust na izhodišče. Ob poti lahko vidite znamenitosti, kot so cerkev svetega Janeza, planšarski muzej, Zoisova graščina, bohinjski kozolci, slap Ribnice in Mežnarjeva hiša.

Po osvežitev na Janče

Iz Ljubljane, denimo, vodi prekrasna kolesarska pot do Janč. Začnite v Podgradu in se usmerite proti dolini Besnice in istoimenski vasi. Dolina Besnice je globoka in tako večinoma senčna in hladna. Mimo gručaste vasi Gabrje nadaljujte s kratkim vzponom do hribovskega naselja Janče s cerkvijo svetega Nikolaja, planinskim domom in čudovitim razgledom. Srednje zahtevna asfaltirana pot je dolga 13 kilometrov. Prevozili jo boste v dobri uri.

Po deželi cvička

Če vas zanima, kje je rojstni kraj pristnega dolenjskega cvička, se odpravite proti Termam Čatež. Pri zdravilišču oziroma turističnoinformacijskem centru parkirajte avto in sedite na kolo. Kolesarska pot naj vas vodi skozi vasi Dvorce, Cerina, Žejno, Sobenja vas, Gobočice, Kraška vas, Brvi – vse to so obronki Gorjancev, polni vinogradov in hramov cvička. V vasi Brvi se držite desne in nadaljujte naprej po glavni cesti. Ko po dobrem kilometru pridete do krožišča, zavijte desno in ob spodnjem toku reke Krke nazaj proti Termam Čatež. Sledi naj kopanje v zdravilišču. Dolžina te srednje zahtevne poti je 19,7 kilometra. Prekolesarili jo boste v približno poldrugi uri. Pot je večinoma asfaltirana, le dva kilometra je makadama.