Končno so dozoreli temnovijoličasti sadeži podolgovato jajčaste ali hruškaste oblike. A pri novih sortah ni nujno, da so v vijoličasti oziroma skoraj črni barvi, barva lupine je namreč lahko tudi bela, rumena ali celo škrlatna. Okusi se glede na barvo ne spreminjajo. Meso je čvrsto, okusno, bledo rumene oziroma bele barve s semeni. Bolj kot je plod zrel, trša so semena in grenkejše je meso, zato vam svetujemo, da uporabljate čim manjše plodove. Sicer pa grenčino odpravite tako, da jajčevce narežete, posolite in pustite 30 minut.

Vir antioksidantov in vitaminov

Jajčevce bi si morali privoščiti karseda pogosto. So odličen vir vlaknin, folne kisline in vitaminov skupine B, vitamina C in K ter mineralov, kot so kalij, mangan, baker … V jajčevcih pa najdemo tudi nasunin, izredno močan antioksidant, ki preprečuje nastanek prostih radikalov v telesu. Jajčevci čistijo kri, uravnavajo delovanje srca,  pospešujejo delovanje ledvic, žolča in presnove ter zmanjšujejo tveganje za nastanek arterioskleroze.

Kulinarične dobrote

Jajčevce lahko uporabljamo kot bučke. Lahko jih pečemo, kuhamo, dušimo ali cvremo. Lahko pripravimo okusne namaze, jih namesto krompirja uporabimo za pripravo musake, uporabimo za čolničke, ki jih nadevamo z mesnimi ali zelenjavnimi nadevi, uporabimo pri omakah …

Italijanska zloženka iz jajčevcev

Sestavine: 0,5 kg jajčevcev, 400 g paradižnika, 50 g naribanega trdega sira, 100 g mocarele, bazilika, sol, poper, olje

Priprava: Jajčevce operemo, narežemo na centimeter debela kolesca in posolimo. Enako storimo tudi s paradižnikom in mocarelo. V ponvi segrejemo olje in ocvremo jajčevce do zlato rumene barve. Nato jih položimo na brisačo, da vpije odvečno olje. V drugi posodi popražimo paradižnik in dodamo 2 listka bazilike, sol in poper. Kuhamo 15 minut. V tem času namastimo pekač in vanj zložimo plast jajčevcev, jih posujemo s sirom, obložimo z mocarelo in prelijemo z paradižnikovo omako. Pečemo v vnaprej ogreti pečici na 180 stopinj 20 minut.

italijanska zloženka
Dreamstime
Italijanska zloženka.