S potenjem naše telo uravnava svojo temperaturo, kadar je znoja toliko, da za seboj puščamo mokro sled in neprijetne vonjave, pa je treba nekaj ukreniti. Hitra in učinkovita rešitev so dezodoranti in antiperspiranti, lahko pa preizkusimo stare dobre naravne metode proti čezmernemu znojenju. Čeprav se sezona pomaranč izteka, jih na prodajnih policah trgovin še vedno najdemo. Uporabimo jih za zaviranje potenja. Pomarančni sok namreč vsebuje sadne kisline, ki učinkujejo proti širjenju bakterij (tistih, ki povzročajo neprijeten vonj). Enak učinek lahko dosežemo tudi s pitjem žajbljevega čaja, zato ga zeliščarji priporočajo predvsem ženskam v menopavzi.

savna
Profimedia
Čim večkrat si tudi poleti privoščite obisk parne savne.

Eterična olja

Znoju lahko napoveste vojno tudi z eteričnimi olji. Zelo priporočljiva so olja geranije, ciprese, črne kumine in čajevca, ki učinkujejo proti bakterijam, pomirjajo, pomagajo pa tudi pri težavah z glivicami. Eteričnih olj ne nanašajte neposredno na kožo, temveč jih razredčite z osnovnim oljem (jojobino, mandljevo, olivno ...) – 10 kapljic na 10 mililitrov osnovnega olja. V tankem sloju nanesite na predel, kjer se najbolj potite, in pustite, da se posuši. Prijeten vonj in občutek svežine vas bosta spremljala ves dan.

pomaranče
Dreamstime
Pomarančni sok vsebuje sadne kisline, ki učinkujejo proti širjenju bakterij (tistih, ki povzročajo neprijeten vonj).

Kopalna sol

Okopajte se v vodi, ki ste ji dodali sol. Ta odpira pore in vleče iz njih nečistoče, s tem pa preprečuje neprijeten vonj ob znojenju. Kopel pripravite po naslednjem receptu: zmešajte 1,5 skodelice boraksa (natrijev borat), skodelico morske soli, skodelico sode bikarbone in nekaj kapljic eteričnega olja po svoji izbiri. Namakajte se od 10 do 20 minut.

kopalna sol
Dreamstime
Kopalna sol odpira pore in vleče iz njih nečistoče, s tem pa preprečuje neprijeten vonj ob znojenju. Namakajte se od 10 do 20 minut.

Parna kopel

Redne parne kopeli lahko preprečijo zadrževanje toksinov v telesu in tudi čezmerno potenje pod pazduhami. Sprostijo telo in duha ter znižajo raven stresnih hormonov v krvi. Čim večkrat si tudi poleti privoščite obisk parne savne, najbolje za 10 do 20 minut. Zatem pijte veliko vode.