Moč, navkljub nasprotnemu splošnemu prepričanju, tudi pri vzdržljivostnih športih igra veliko vlogo. Moč prinaša boljšo ekonomijo gibanja in porabe energije.

»Enostavno, čista fizikalna zakonitost. Verjamem, da lahko večja telesna moč pripomore tudi k boljši psihični moči, saj ti zavedanje o telesni sposobnosti vliva zaupanje in samozavest. Težko rečem, katere mora biti več. Vem, da lahko v določenih primerih psihična moč kompenzira primanjkljaj telesne moči, nisem pa prepričan, ali deluje obratno,« razlaga Eduard. Tako lahko sklepamo, da je morda psihična moč sicer telesno dobro pripravljenega posameznika pomembnejša, ne moremo pa se zanašati na to. Telesna pripravljenost ima zato vsekakor pomembno vlogo. Eduard meni, da mora biti telesna pripravljenost čim boljša, saj lahko le tako med izvajanjem podvigov resnično uživamo.

Trening moči ni enak treningu za rast mišic

Ko se govori o treningu moči, se govori o treningu z velikimi bremeni, utežmi. Niti ne toliko z napravami, kolikor se uporabljajo na primer olimpijske uteži, kletka. »Naj pa pojasnim, da trening moči ni enak treningu za rast mišic. Ob treningu moči pri trenirani osebi ne prihaja do povečanja mišične mase, mišice le postajajo močnejše,« dodaja. Posledično nam lahko celo pade telesna teža zaradi izgube odvečne maščobe, kar pa je zaželeno, saj se tako razmerje moči in telesne teže še dodatno izboljšuje.

In kje bo potrebne največ moči?

»Če me zdaj vprašate, bo zagotovo najintezivnejši del izziva zadnjih 18 od 210 kilometrov kolesarjenja, ko se bom moral na zelo kratki razdalji povzpeti za približno 1000 metrov nadmorske višine in med tem menjati cestno kolo za gorsko, saj se bodo razmere za kolo močno spremenile od Rudnega polja dalje,« razloži Eduard.

Vse je postorjeno

Do ekspedicije so še manj kot trije tedni. Eduard pravi, da so telesne priprave že postorjene. V tem trenutku razmišljati o kakšnih dodatnih kondicijskih napredkih ni več smiselno. »Še več, bi bilo celo kontraproduktivno, saj se mora telo do izziva spočiti. Vse posamezne panoge sem izvedel samostojno, premeril, tako da imam zdaj tudi dober vpogled, kako in kaj, torej v časovno načrtovanje izvedbe. Trenutno sem v Egiptu, kjer se posvečam izključno treningu globinske kapacitete, kar pa je hkrati tudi glavni recovery teden.«