Kdo ima največjo morsko lepotico?

Razkrivamo luksuzne jahte slovenske elite

Nenad Glücks
18. 7. 2016, 19.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Vzporedno s Slovenci, ki se borijo za kruh, bogataši štejejo premoženje v milijonih, srkajo šampanjec in se predajajo križarjenjem na svojih plovilih. Preiskali smo, kdo ima največjo, najnovejšo, najbolj razkošno jahto ali jadrnico.

Primož Lavre/arhiv Reporterja
Vladimir Polič: Adriatic Star – 36 metrov

Kaj je lepšega, kot poleti opazovati, kako lepotice pozibavajo z boki. V mislih imamo morske lepotice, velike jahte in jadrnice, na katerih pluje in se sonči slovenska elita.

Drugi dom Joca Pečečnika

Primož Lavre/arhiv Reporterja
Joc Pečečnik: Drugi dom – 24 metrov

Na vrhu lestvice v Sloveniji registriranih jaht je že več let Adriatic Star poslovneža Vladimirja Poliča oziroma njegovega podjetja Pick & Place, solastnika sta tudi sinova Peter in Denis. Jahta je dolga kar 36 metrov, zaradi velikosti je vpisana v vpisnik ladij in ne jaht. Družina Polič ima po oceni revije Manager pod palcem skoraj 30 milijonov evrov, njihova jahta je stara že skoraj 30 let, pred nekaj leti so jo ponujali v najem (čarter) za 70 tisoč evrov na teden.

Primož Lavre / arhiv Reporterja
Joc Pečečnik

Impozantno štiriindvajsetmetrsko jahto premore bogataš Joc Pečečnik, ki je po milijonih še nekaj razredov višje od Poličev. Z 240 milijoni evrov premoženja, do katerega je prišel v industriji igralništva, zaseda četrto mesto na lestvici slovenskih milijonarjev. Njegova 13 let stara jahta Drugi dom je znamke Maiora, to je mercedes med jahtami, na njej pa preživi osem tednov na leto, predvsem na križarjenjih po čudovitih skritih kotičkih hrvaške obale in otokov.

Pečečnikovo jahto za dva centimetra v dolžino presega jadrnica Maxi Jena v lasti podjetja Meteor Koper, katerega lastniki so Janko in Mitja Kosmina (prvi je bil dolgoletni direktor Istrabenza), Andrej Justin, Srečko in Davorina Kenda. Gre za regatno jadrnico, s katero sta Kosmina (Mitja kot kapitan) med drugim že zmagovala na prestižni regati Barkovljanki.

Borut Miklavčič z vse mlajšimi

Primož Lavre/arhiv Reporterja
Borut Miklavčič: Orfos – 14 metrov

Zmagovalec tranzicije po slovensko je nedvomno nekdanji minister za zdravje iz vrst socialnih demokratov Borut Miklavčič, ki velja za enega osrednjih lobistov v zdravstvu. Miklavčič je letos dopolnil 72 let, skoraj vsako leto si privošči mlajšo lepotico – jahto. Tako je bilo tudi letos, saj je aprila v register plovil vpisal dobro leto staro luksuzno jahto znamke Princess po imenu Orfos, dolgo 14 metrov. Po besedah dobro obveščenih je bila cena zanjo pol milijona evrov z vštetim DDV, pri čemer so prodajalci v račun vzeli njegovo dozdajšnjo pet let staro jahto enakega tipa, a meter krajšo, ki so jo ovrednotili na 200 tisoč evrov.

Zanimivo, da je poleg zakoncev Miklavčič (žena Breda) v registru vpisan tudi tretji solastnik plovila, Matthäus Grilc iz Celovca. Verjetno gre za znanega koroškega Slovenca, odvetnika Matevža Grilca, dolgoletnega predsednika Narodnega sveta koroških Slovencev. Miklavčič in Grilc se nedvomno dobro poznata, saj je bil prvi jugoslovanski generalni konzul v Celovcu, ko je Grilc vodil NSKS.

Lovše ob leoparda

V preteklih letih je kot daleč najbolj prestižna med jahtami v lasti Slovencev veljala tista v lasti poslovneža Tomaža Lovšeta, kar štiriintridesetmetrska jahta znamke Leopard, Anita (poimenovana po Lovšetovi ženi), ki pa jo je moral prodati, ko je kot imetnik franšize Diners Cluba za Slovenijo zašel v poslovne težave. Letos je bil po priznanju krivde obsojen na poldrugo leto zapora pogojno zaradi zlorabe položaja pri vodenju družbe, plačati je moral 200 tisoč evrov denarne kazni, 50 tisoč evrov je nakazal ljubljanski porodnišnici. Še vedno pa je ta lobist po firmi T. F. Lovše lastnik sedemnajstmetrske jadrnice Syna, registrirane v Piranu. Novembra lani je bil na plovilo vpisan rubež na podlagi sklepa o davčni izvršbi, jadrnica pa je namenjena za najem.

Naslednji, ki naj bi ostal brez svoje jahte, je razvpiti primorski poslovnež in ljubitelj mladih deklet Rajko Hrvatič, katerega dvajsetmetrska jahta La Gioia je pred dvema letoma nasedla na čeri pred črnogorsko obalo, kjer jo je oddajal v najem petičnim ruskim gostom. Poznavalci pravijo, da je po nesreči pobral zavarovalnino in jahto prodal, glede na vpisnik čolnov je še vedno registrirana v Kopru.

Đuro igra pomorca

Primož Lavre/arhiv Reporterja
Branko Đurić Đuro: Om – 14 metrov

Primož Lavre/arhiv Reporterja
Branko Đurić

Medtem se na sceni pojavljajo novi liki, med njimi igralec in režiser Branko Đurić Đuro, mož igralke Tanje Ribič. Kupil je 17 let staro jahto, dolgo 14,4 metra, gre za ugledno italijansko znamko Ferretti, po oceni naših virov je plovilo vredno okoli 170 tisoč evrov. Morda pa bosta zakonca Đurić Ribič na njej gostila svoja prijatelja, zakonca Angelino Jolie in Brada Pitta, ko ju zvabita v Slovenijo. Novinec na lestvici je tudi nepozabni nekdanji državni sekretar pri premierki Alenki BratušekGašpar Gašpar Mišič, potem predsednik uprave Luke Koper in zdaj Popovičev šef koprske komunale. Ta si je omislil devetnajstmetrsko tekmovalno jadrnico Adriatic Europa, s katero želi zmagovati na regatah. Vodja njegove ekipe jadralcev je nekdanji olimpijec Dušan Puh.

Stalnica med največjimi lastniki jaht, registriranih v Sloveniji, je celjski nepremičninar Aleksander Jančar, znan po svoji družbi Maksimilijan. Jahta Maksimilijan znamke Princess je dolga 20 metrov, zgrajena je bila leta 2003, Jančar pa jo oddaja v najem. Iz lokalnega nepremičninarja se je podjetnik razvil v lastnika hotelov po Sloveniji, v njegovi lasti so hoteli Piran, Europa, Celeia, Terme Dobrna in hotel Barbara v Fiesi.

Na koncu ne moremo mimo zdravstvenega dobičkarja Aleša Jenčiča, lastnika družbe Interexport iz Komende, ki poleg dobav v zdravstvu prodaja kmetijsko mehanizacijo, računalniško opremo in kozmetiko. Jenčič je v minulih letih z ženo Natašo poletja preživljal na razkošni dvaindvajsetmetrski jahti znamke Princess, privezani v puljski marini. Plovilo je štiri leta odplačeval na lizing, kot pravi, ga v najemu nima več. Poznavalci pa opozarjajo, da mnogo Slovencev svoje luksuzne jahte skriva z registracijo na Hrvaškem ali v Črni gori, kjer jih je težje izslediti.