Nemški avtomobili

Vpoklicali bodo 630 tisoč vozil

E.R./STA
22. 4. 2016, 15.08
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Nemški avtomobilski proizvajalci Audi, Mercedes, Opel, Porsche in Volkswagen bodo po meritvah izpustov, ki jih je zahteval nemški prometni minister, prostovoljno vpoklicali skupno okoli 630.000 vozil.

Arhiv Svet24.si
Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je predstavil rezultate meritev.

Omenjeni proizvajalci morajo prilagoditi sistem nadzora izpustov, ne gre pa za nepravilnosti iz Volkswagnove afere.

Ni povezano z afero Volkswagen

Nemški prometni minister Alexander Dobrindt je po izbruhu afere s Volkswagnovo programsko opremo, ki je omogočala goljufanje pri meritvah izpustov, odredil meritve izpustov vseh modelov na nemških cestah. Preiskava, ki jo je izvedel zvezni urad za motorna vozila KBA, sicer ni odkrila nepravilnosti, kot so se pojavile v aferi Volkswagen.

Popravki filtrov

Proizvajalci morajo prilagoditi sisteme v avtomobilih, ki odstranjujejo škodljive snovi iz izpustov. Ti sistemi oziroma filtri se pri nizkih temperaturah izklopijo, s čimer se prepreči škoda na motorjih ali morebitne nesreče. Izklop teh sistemov ob določeni zunanji temperaturi dovoljujejo pravila EU.

Nepravilnosti pri 22 od 53 preverjenih modelov vozil

Merjenje izpustov dizelskih vozil na nemških cestah, ki jo je po aferi Volkswagen zahteval nemški prometni minister, je pokazala nepravilnosti pri 22 od 53 preverjenih modelov vozil. Gre za vozila 16 proizvajalcev, od skoraj vseh nemških do francoskih, italijanskih in japonskih.

Preiskava, ki jo je izvedel nemški zvezni urad za motorna vozila KBA, je pokazala, da pri 22 modelih previsoki izpusti dušikovih oksidov niso v okviru dovoljenih odstopanj oz. da sistemi za čiščenje izpustov pri teh modelih ne delujejo pravilno.

Filtri ne delujejo

Ti sistemi oz. filtri, ki odstranjujejo škodljive snovi iz izpustov, se pri nizkih temperaturah izklopijo, s čimer se prepreči škoda na motorju ali morebitne nesreče. Izklop teh sistemov ob določeni zunanji temperaturi dovoljujejo pravila EU.

Nemški minister za promet Alexander Dobrindt je dejal, da so poleg nemških znamk Volkswagen, Audi, Mercedes, Opel in Porsche med znamkami z vprašljivim sistemom za nadzor izpustov tudi Renault, Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep, Land Rover, Nissan in Suzuki.

Tudi pri vozilih BMW so odkrili previsoke izpuste, a je odstopanja mogoče upravičiti z omenjenim izklopom sistemov filtriranja ob določenih temperaturah.