Te nove različice izkoriščajo tehnologijo magnetnega lebdenja, kar omogoča znatno manjše trenje med premikanjem in tudi hitrejše pospeševanje in zaviranje, če se le ne vmešajo vremenski vplivi.

Prve tovrstne komercialne linije so na Kitajskem uvedli leta 2004.

Šanghajski vlak zmore 425 km/h, čeprav je njegova povprečna hitrost približno 240 km/h.

Novo vrsto japonskega hitrega vlaka so oblikovali pri Osrednjih japonskih železnicah – premogel bo šestnajst vagonov, ki bodo zmogli do tisoč sočasnih potnikov.

Lokomotivo in prvih pet vagonov so preizkusili na testni liniji v prefekturi Yamanashi.

Z novim hitrim vlakom bodo potovalni čas več kot prepolovili, saj bo namesto devetdeset minut vožnje ta sedaj dolga le štirideset.

Japonska slovi po hitrih vlakih že od leta 1964, ko so prvi tovrstni primerek razkrili ob otvoritvi poletnih olimpijskih iger.

Osrednja povezava na Japonskem – Tokaido Šinkansen – pa je ena izmed najbolj dejavnih, saj letno prepelje približno 151 milijonov potnikov.

Nova vrsta hitrega vlaka naj bi na tej liniji začela delno delovati leta 2020, leta 2027 pa naj bi začela povezovati Tokio in Nagojo.