Zanimivosti

Odkrili Zemlji najbolj podobna planeta doslej

STA / S.R.
19. 4. 2013, 10.23
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52

Znanstveniki ameriške vesoljske agencije Nasa so s pomočjo Nasinih vesoljskih teleskopov odkrili dva planeta, za katera ocenjujejo, da sta najbolj Zemlji podobna planeta doslej.

Wikimedia
Sistem Kepler 22 v primerjavi s planeti v našem osončju.

Dva od petih planetov, ki krožijo okrog Soncu podobne zvezde Kepler-6, bi lahko bila primerna za poselitev, saj nista ne prevroča ne premrzla in verjetno imata tudi vodo.

Oba planeta sta nekoliko težja od Zemlje in z obsegom 1,41 oziroma in 1,61 obsega Zemlje. Znanstveniki sicer še ne vedo, ali je njuno površje skalnato ali prekrito z vodo in ali njuna atmosfera omogoča življenje.

Astronomi so planeta odkrili med opazovanjem zvezdne meglice, ko so planeti potovali pred meglico, čemur astronomi rečejo "tranzit".

"Sta najbolj Zemlji podobna objekta, ki smo jih kdajkoli našli," je izjavil asistent za fiziko na univerzi Notre Dame Justin Crepp.

Crepp je še pojasnil, da je najprej opazil piko v bližini Keplerja-62 pred letom dni in je nato več mesecev preučeval gibanje sistema, s katerim bi lahko potrdil svoje odkritje. "Kar je resnično pomagalo, je dejstvo, da ima ta zvezda pet planetov," je pojasnil.

Nasa je leta 2011 potrdila, da so opazili prvi planet zunaj našega Sončevega sistema, ki bi lahko bil podoben Zemlji, Kepler 22b, ki kroži okoli svoje zvezde, oddaljen okoli 600 svetlobnih let. Eksoplanet naj bi bil 2,4-krat težji od Zemlje, znanstveniki pa še niso potrdili, ali je planet pretežno kamnit, plinast ali tekoč.