Zanimivosti

Odkrili še en Zemlji podoben planet

S.R.
9. 11. 2012, 10.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52

Astronomi so odkrili še en potencialno naseljiv planet, ki niti ni tako daleč. Okoli zvezde HD 40307 so namreč odkrili nove planete, ki bi lahko imeli tekočo vodo.

Doslej so v sistemu poznali tri planete, ki pa so bili vsi preblizu zvezde, da bi lahko imeli tekočo vodo. A v raziskavi, ki je bila objavljena v dnevniku ''Astronomy and Astrophysics'' so znanstveniki zapisali, da so v sistemu našli še dodatne tri planete, med njimi tudi t.i. ''Superzemljo'', ki ima kar sedemkrat večjo maso kot naša Zemlja. Še boljša novica je, da se nahaja dovolj stran od zvezd, da bi na njem lahko obstajala tekoča voda. Za iskanje drugih podobnosti z našim planetom pa bo potrebno še kar nekaj opazovanja. Nov planet se je pridružil več kot 800 znanim eksoplanetom (planetom izven našega osončja) in zdi se, da je le še vprašanje časa, da bodo astronomi odkrili drugo Zemljo – torej planet z atmosfero, ki kroži okoli Soncu podobne zvezde in je kot tak primeren za naselitev.

HD 40307 je od naše Zemlje oddaljena 42 svetlobnih let in ni ravno podobna našemu Soncu, temveč je manjša in ne tako vroča, oddaja pa oranžno svetlobo. Prav variacije te svetlobe so znanstvenikom sicer omogočile, da so sploh našli tri nove planete. Planete so sicer našli člani omrežja Ropacs (Rocky Planets Around Cool Stars) na Univerzi Herfordshire, uporabili pa so inštrument Harps (High Accuracy Radial velocity Planetary Search project) v Čilu, ki je last Evropskega južnega observatorija.

Kot pove že ime, Harps planetov ne išče neposredno, temveč zaznava majhne spremembe svetlobe na zvezdah, ki jih povzroča gravitacija bližnjih planetov. Nedavno so z jim odkrili tudi nov planet v sosednjem sončnem sistemu Alpha Centauri B. Avtor raziskave Mikko Tuomi z Univerze Herfordshire je medijem povedal, da so s pomočjo novih filtrov močno izboljšali občutljivost instrumenta, kar je tudi omogočilo odkritje treh novih planetov. Izmed treh novoodkritih planetov je tisti s sedemkratno zemljino maso hkrati najdlje od zvezde in jo obkroži v okoli 200 zemeljskih dneh. Ekipa pravi, da je naslednji korak uporaba vesoljskih teleskopov, da bi si lahko bolje ogledali planet in njegovo sestavo.