Turistična patrulja

Ptuj, mesto, kjer vsak kamen skriva zgodbo

zf
24. 8. 2016, 21.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Simpatična Silvija, ki prihaja iz Nizozemske, je z možem obiskala Ptuj. Mesto, ki diha z zgodovino, simpatičnimi vitezi in gladiatorji, čudovitim razgledom s Ptujskega gradu in prijaznimi domačini.

osebni arhiv
Silvijo so prepričali skrbno izdelani kostumi in odlično izpeljan dogodek, ki jo je popeljal tisočletja nazaj.

Cene
Hiša usnjarja Jerneja (nočitev v dvoposteljni sobi, turistična taksa) 52,53 evra;
Pokrajinski muzej Ptuj (družinska vstopnica) 10,00 evra;
Kavarna Bodi (Hoegaarden, pšenično pivo, Hopsbrew) 6,70 evra;
Pomaranča Ptuj (mineralna voda, pivo, svinjski medaljončki s prilogo, rebrca z žara s prilogo, solata, kapučino) 25,50 evra;
Gostilna Grabar (slivovka, sivi pinot, hrana, kava z mlekom) 39,30 evra;
Okrepčevalnica, Pizzerija P. E. Evropa (bela kava, espresso, kokta, 2 x torta) 10,10 evra;
Zavod za turizem Ptuj 0,80 evra;
Štajerska hiša kulinarike 2,80 evra;
SKUPAJ 147,73 evra.

Silvija se je v čudovitem petkovem popoldnevu z možem odpravila na Ptuj. Na pot sta krenila z avtom iz Ljubljane in do Ptuja potrebovala dobro uro in pol. Silvija je že predhodno rezervirala nočitev v Hiši usnjarja Jerneja – Prenočišču Šilak, ki stoji v samem središču mesta in ponuja čudovit razgled na Dravo. Naslov prenočišča je našla na spletni strani ptuj.info, za katero pove, da je odlično opremljena za turiste, saj ima vse podatke zbrane na enem mestu.

Profesionalnost v Tic

Ob prihodu sta pričakovala nekaj negodovanja, saj sta na potep vzela tudi psička, vendar je bilo vse v najlepšem redu. Soba je bila velika, lepo opremljena in čista. Po krajšem počitku sta se odpravila v središče mesta, najprej v Tic. »Informatorki sta bili zelo prijazni, le malce brez energije. Malo sem bila razočarana, da naju nista obvestili o koncertu, ki je potekal zvečer v bližini, saj bi z možem zamudila čudovito koncertno dogajanje, če se ne bi po naključju sprehodila mimo. Poudariti pa moram, da imajo zelo lepo urejeno. Presenetil me je tudi računalnik, na katerem si lahko sam prebereš koristne informacije, ki te zanimajo na izbrani dan. Navdušile so me tudi brošure in katalogi, ki sva jih dobila. Zelo profesionalno in prefinjeno so izdelani. Vsebujejo veliko slikovnega gradiva in koristnih informacij, ki jih kot turist potrebuješ pri raziskovanju,« razloži Silvija. Po obisku Tic sta se odpravila skozi mesto na ogled vinske kleti.

Klet je ni navdušila

»Priznati moram, da sem bila nad predstavitvijo kleti in zvrsti vina kar malce razočarana. Celoten ogled kleti je trajal slabih 25 minut, na koncu nas je sicer čakala tudi avdio-video prezentacija z dodatno razlago, vendar menim, da je bila nepotrebna, pa tudi fotografije so bile precej zastarele, saj se je vmes zamenjalo ime vin, in tudi nalepke so povsem drugačne od tistih na fotografiji. Ne razumem, zakaj podatkov niso osvežili. Načeloma pa pohvale vodički Jani, ki je prijazno in profesionalno odgovarjala na zastavljena vprašanja. Priznati moram, da sem pričakovala več od predstavitve vin in kleti,« kritično dodaja.

osebni arhiv
Mesto Ptuj in reka Drava, ki ga nežno zaobjame.

Sproščenost in domačnost, da ji ni para

Plusi
- mesto turistom omogoča ogled številnih kulturnih spomenikov;
- brezplačen turistični avtobus, ki vozi po središču mesta;
- QR-kode na vseh tablah kulturnih spomenikov, ki omogočajo dodatne informacije v različnih jezikih;
- »domačni« lokali.
Minusi
- zaprte trgovine v središču mesta;
- informatorka v Tic bi lahko posredovala več informacij o dogajanju;
- neizkoriščenost naravnega parka pri Ranci.

Po obisku kleti sta se z može spet vrnila v mestno jedro, kjer sta si ogledala mestno hišo in si odpočila ob kavi. »Uživala sva. Ljudje so zelo prijazni, gostoljubni in domači, pa tudi zelo ustrežljivi. Psu so, ne da bi bilo treba reči, prinesli vodo. Dobro sva se počutila,« navdušeno pripoveduje.

Po okrepčilnem premoru sta se odločila poiskati trgovino s spominki. Najprej sta naletela na manjšo trgovinico, ki je imela v času poletne turistične sezone letni dopust. »Malce nedopustno, če me vprašate, ampak v redu. Našla sva še eno, nad katero sem se navdušila. Poleg spominkov so prodajali tudi ročna dela lokalnih ustvarjalcev, kupila sem si verižico. Prodajalko sem prosila tudi za priporočilo, kje bi lahko večerjala. Svetovala nama je, naj obiščeva gostilno in hotel Pomaranča, ki se nahaja v industrijski coni. Bila sem skeptična nad njenim predlogom, vendar sem skepticizem ob prihodu pustila pred vrati. Presenetili so me z meniji, ki so bili tudi v angleškem jeziku, prijaznost osebja in odlična hrana po dostopnih cenah. Tudi do psa so bili prijazni.«

Po večerji sta se Silvija in mož odpravila še na večerni sprehod skozi mesto in mimogrede odkrila prijeten lokal Bodi, ki je Simono očaral z domačnostjo in preprostostjo. »Imeli so ogromno vrst piva, natakarji so bili prijazni in vljudni. Ljudje, ki so sedeli v lokalu, pa neobremenjeni in sproščeni. Lokale s takšno atmosfero najdeš redkokje, zares sem bila navdušena. Na poti domov sva se sprehodila skozi mesto in naletela na koncert, se malce ustavila in uživala v glasbi, nato pa se počasi odpravila do apartmaja.«

Čaroben razgled s Ptujskega gradu

osebni arhiv
Navdušenja nad rimskimi igrami, ki so se dogajale v središču mesta, Silvija ni skrivala.

Naslednje jutro ju je prebudila hrupna ulica pod oknom, na kateri se je trlo avtomobilov, zato sta vstala in se odpravila na zajtrk. »Pojedla sva zajtrk in se odpravila na grad, z avtomobilom. Najprej sva se sprehodila ob obzidju, nato pa sva vstopila na grajsko dvorišče. Uživala sva v čudovitem razgledu na Dravo in celotno dolino. Zanimivo je bilo opazovati, kako se mesto prebuja. Sprehodila sva se do gradu, v grajski kavarni so ravno pripravljali mize, pristopila sva in vprašala, če že lahko dobiva kavo. Presenečena sem bila nad odzivom in prijaznostjo, saj je gospa gostoljubno in z nasmehom prikimala ter takoj pripravila mizo, za katero smo sedli. Po odlični kavici smo stopili do recepcije. Oh, pozabila sem omeniti, da se nama je pridružila tudi hči, zato sem želela nakup treh vstopnic, pa mi je receptorka prijazno ponudila možnost nakupa družinske vstopnice, s katero smo prihranili pet evrov. Obenem je prijazno povedala, da pes žal ne sme z nami po prizorišču muzejske razstave, zato smo si grad ogledali izmenično. Presenečena sem bila nad zbirkami.

Odlično pripravljena je zbirka z glasbili in kostumi, pa tudi ostali prostori so zelo dobro ohranjeni in predstavljeni. Resnično sem bila navdušena, pravzaprav ne samo jaz, temveč vsi trije. Oh, pozabila sem povedati, da je zelo dobro poskrbljeno tudi za razlago ostalih kulturnih znamenitosti v mestu. Vsaka znamenitost ima svojo tablo, na kateri so tudi QR-kode, ki turistom z odčitkom prek telefona, omogočajo razlago v različnih jezikih. Zares odlična ideja, saj nemudoma prejmeš podatke o stavbi, kipu ali razstavi. No, če se vrnem h gradu, lahko povem, da sem bila presenečena tudi nad dekoracijo in urejenostjo soban, ki govorijo vsaka zase svojo zgodbo. Le tega ne vem, kaj se je zgodilo v sobani, v kateri je razstavljena oprema za vojskovanje, saj ni bilo nikjer nobenega opisa. Posledično predvidevam, da je bila sobana odprta nedavno, pa jim morda še ni uspelo urediti predstavitve. Če torej povzamem, lahko povem, da smo se imeli odlično.«

osebni arhiv
Ptuj jo je še posebej očaral v večernih urah.

Odlično kosilo in rimske igre

Tabela z ocenami že obiskanih mest
Bled 90/100
Podčetrtek 74/100
Piran 69,5/100
Postojna 64/100

Ker se je jutro prevesilo že v pozno popoldne, ki ga je krasilo sonce, so se z gradu odpravili peš do mesta, se sprehodili še do mostu za pešce in nato do trga, kjer so potekale rimske igre. »Kot bi se vrnili v čas pred dvema tisočletjema. Ob našem prihodu so se že dogajali navidezni spopadi, prav tako pa je že zasedal tako imenovani senat. Čudovito. Po končani predstavi smo se odpravili na kosilo. Že dan prej sem malce raziskovala na Tripadvisorju in se odločila, da obiščemo gostilno Grabar, želela sem namreč okusiti nekaj drugačnega. Ponudili so nam vikend kosilo za 16 evrov, bilo je odlično. Hrana je bila okusna, osebje prijazno, razgled pa naravnost božanski. Več kot uživali smo in upam si trditi, da je bilo to eno izmed boljših kosil v zadnjem času. Še se bomo vrnili tja,« navdušena nad kosilom in ponudbo pove Silvija.

Po kosilu se je družina odpravila tudi do ptujskega morja, nad katerim pa so bili malce razočarani. »Morda sem pričakovala več, saj je bilo po slikah, ki jih imajo objavljene na spletu, videti, da se tam neprestano kaj dogaja. Pa se ni, no, morda smo bili pa tam prezgodaj,« še doda Silvija. V poznem popoldnevu so se tako odpravili proti Ljubljani. Na Ptuj se bodo še vrnili, saj jih je mesto, prepolno zgodovine, s čarobnimi ozkimi uličicami in presenečenji, ki se skrivajo za skritimi vogali, navdušilo.