Turistična patrulja

Precej govora z rokami in nogami

zf
10. 8. 2016, 20.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Simpatična in energična Španka Silvija je s prijatelji pretekli konec tedna obiskala Zagorje. Prijazni domačini, dobra hrana in pestro festivalsko dogajanje jih je spominjalo na temperamentno Španijo.

osebni arhiv
Simpatična Silvija je v rudarskem mestecu uživala ob odkrivanju izgubljenih zakladov.

Cene

Mladinski center Trbovlje (3x nočitev + tur. taksa) 54,28 EUR; Mladinski center Trbovlje (pivo, vroča čokolada) 4,20 EUR; Pizzerija Tik-Tak (3x pica) 17,70 EUR; Lidl Trbovlje (2x juha, štručka s sirom, pica štručka, keksi, slano pecivo, mineralna voda, masleni rogljički, polnjeni keksi) 7,55 EUR; Avtobus (3x vozovnica Integral Trbovlje–Zagorje) 5,40 EUR; Vozovnica za vlak (povratna) 8,56 EUR; Gostišče Kum (domače pivo, kokakola, žar plošča, ocvrti lignji, solata, kava z mlekom, kava) 42,20 EUR; Spar (bageta, pivo Kozel, rogljički, omaka, njoki, ledeni čaj, sir, jogurt, puding) 18,64 EUR; Airbnb 43,00 EUR; SKUPAJ 201,53 EUR

Ekipa treh temperamentnih Špancev se je v petek pozno popoldne odpravila iskat skriti zaklad. Pardon, skrito Zagorje, kot pove Silvija v šali. Na pot so se odpravili z vlakom iz Ljubljane.

»Bilo je čudovito potovanje. Slovenija je zelo raznolika in na kratkih razdaljah vidiš zelene doline in hribe, kamnite gore, čudovite zelene reke in bistra jezera. Navdušena sem,« pove Silvija, ki potovanje z vlakom do Trbovelj opiše kot idilično in sproščujoče. Prav tako ob tem pohvali simpatičnega kontrolorja, ki sicer ni govoril dobro angleško, vendar jih je prijazno obvestil, kdaj je treba izstopiti.

Ko so prispeli, so odšli do hostla, ki so ga imeli rezerviranega v Trbovljah, saj se je vreme močno poslabšalo in se je pripravljalo k nevihti. »Prvo nočitev sem rezervirala v Mladinskem centru Trbovlje in priznati moram, da sta nas navdušila odprtost in sproščeno popotniško vzdušje. Mladinski hotel je v središču mesta, blizu železniške in avtobusne postaje, urejen ima tudi dostop do interneta. Poskrbljeno pa je tudi za dodatne vsebine in kvalitetno preživljanje prostega časa. Osebje je prijazno in nasmejano, sobe so čiste, sodobno opremljene in velike,« navdušena nad prijetno izkušnjo pripoveduje Silvija.

Ker je začelo deževati, so se trije popotniki »utaborili« pred mladinskim hotelom, pili pivo in uživali v noči, ki so jo spremljali grmenje, strele in močni sunki vetra. »Če odkrito priznam, nam je prijalo. Spočili smo se, se družili in v glavi že snovali načrt za naslednji dan. Pogovarjali smo se o tem in onem ter se spraševali, kaj vse nas čaka v Zagorju.« Naslednje jutro jih je prebudilo sonce, zato so po zajtrku začeli uresničevati večerni načrt. Silvija je preverila spletno stran Zagorja, vendar ji prva stran, ki jo je obiskala, ni preveč koristila, saj je bila izključno v slovenščini. Zato je preverila še nekaj drugih spletnih naslovov, ki bi jih bilo po njenem mnenju dobro dodelati in prilagoditi turistom.

osebni arhiv
Španska delegacija turističnih izvidnikov je v Zagorju uživala v pestrem festivalskem dogajanju, čudoviti naravi in odlični hrani.

Iz Trbovelj v Zagorje

Plusi

čudovita narava;

odlično je poskrbljeno za športne aktivnosti;

odlična organizacija festivala;

prijazni ljudje;

Minusi

ni mogoče kupiti spominkov;

slabe avtobusne povezave;

v nedeljo ni mogoče pridobiti nobenih podatkov, saj je TIC zaprt;

v nedeljo je mesto prazno, večina trgovin in barov je zaprtih.

Okoli 11. ure so se po naveličanem brskanju po spletnih straneh z avtobusom odpravili do Zagorja. »Vožnja se mi je zdela precej dolga. Ko smo prispeli v Zagorje, smo najprej poiskali turističnoinformativni center. Nismo ga našli, zato smo za pot vprašali mimoidočega gospoda. Žal ni govoril angleško, vendar smo se vseeno nekako sporazumeli (v smehu pove Silvija). Ko smo končno našli TIC, smo ugotovili, da je zaprt, zato sem pristopila do drugega mimoidočega in ga vprašala, ali ve, zakaj je zaprt. Povedal mi je, da zaradi festivala, ki poteka v središču, in da je zaradi tega tudi večina ostalih trgovin in gostiln zaprtih. Odpravili smo se do središča in na festivalskem mestu res našli stojnico TIC. Informatorji so bili zelo prijazni. Opremili so nas z brošurami in katalogi, prav tako so nas povabili, da se udeležimo katere izmed aktivnosti na zagorskem festivalu.«

Na trgu je potekalo mnogo športnih in tudi drugih aktivnosti. »Mesto je zares živelo. Bilo je ogromno ljudi, imeli so turnirje v nogometu in košarki. Pravzaprav me je dogajanje spominjalo na Španijo. Počutila sem se, kot bi se za trenutek vrnila domov. Ko smo dogajanje prečesali po dolgem in počez, smo se odpravili do bližnjega jezera, kjer je zelo lepo, zeleno in mirno. Malce smo se spočili, nato pa smo se odpravili na lov za hrano, saj nam je v trebuhih že pošteno krulilo. Našli smo Gostilno Kum, v kateri smo si po nasvetu natakarja privoščili žar ploščo in ocvrte lignje. Porcija je bila tako obilna, da smo komaj vse pojedli. Aja, pa še to, poskusila sem domače pivo. Všeč mi je bilo, res je, da ima manj mehurčkov, vendar je veliko bolj polnega okusa. Po kosilu smo nato ponovno odšli do središča mesta, kjer smo se udeležili košarkarskega turnirja. O, moj bog, toliko časa nisem igrala košarke, da sem se spomnila otroštva. Super je bilo,« navdušeno pripoveduje Silvija.

Sporazumevanje z rokami in nogami

»Odločili smo se poiskati še manjše jezero ali ribnik. Ogovorila sem žensko, ki je kadila na balkonu. Prosila sem jo, ali nam lahko pokaže pot, pa se je ponovno zataknilo v jeziku. Sporazumevali sva se z rokami in nogami, kar je še en dokaz, da se vse da, če se hoče. Zabavno je bilo. Malce neprijetno izkušnjo smo imeli le z varnostniki, ki so varovali območje festivala in niso govorili angleško. Niso nas spustili čez most, zato smo morali obhoditi varovano območje,« pove Silvija.

Po sprehodu so odšli do stanovanja, ki ga je rezervirala prek spletne strani Airbnb, odložili prtljago in se malce spočili. Nato so se vrnili v središče mesta in se udeležili rap koncerta. »Bilo je super, naplesali smo se in spoznali domačine naše starosti, ki so precej dobro govorili angleško. Zares je bilo zabavno. Šele okoli ene ure zjutraj smo se vrnili domov,« pripoveduje navdušena nad festivalskim dogajanjem.

osebni arhiv
Na stojnici Turističnoinformativnega centra so prijazni informatorji Silvijo opremili z zemljevidi in kažipoti.

Na sprehod v Europark

Tabela z ocenami že obiskanih mest
Bled 90/100
Ormož 75/100
Podčetrtek 74/100
Piran 69,5/100

V nedeljo si je delegacija mladih Špancev zaradi dogajanja pretekle noči privoščila daljši spanec. Silvija pove, da je bilo najeto stanovanje prek spletne strani Airbnb zelo lepo opremljeno in veliko, prav tako zelo čisto in svetlo. Po zajtrku so obiskali Europark, ki je namenjen rekreaciji in sprehajalcem. »Čudovito je, najbolj všeč so mi bila jezerca in ribniki, srečali smo tudi veliko tekačev in drugih športnikov. Ko smo se vrnili s sprehoda, smo se odločili, da si še enkrat ogledamo mesto, ki je bilo tokrat popolnoma drugačno. Mrtvo, nikjer nikogar, pa tudi zaprto je bilo vse vključno s turističnoinformativnim centrom. Presenetilo me je, da je bilo glede na večerno dogajanje, ki se je zavleklo v zgodnje jutro, že vse pospravljeno in čisto. Kot da se dan prej ne bi nič dogajalo. No, nato smo se lotili iskanja odprte gostilne, vendar moram priznati, da smo se morali kar malce potrudili, saj ni bilo skoraj nič odprto. Na koncu smo zavili v picerijo. Presenečeni smo bili nad prijazno postrežbo in velikimi picami,« pove Silvija. Po kosilu se je zbrana trojica počasi odpravila do železniške postaje, preverila vozni red in se z vlakom odpravila proti Ljubljani.

»Še bom prišla v Slovenijo«

Silvija se za priložnost in čudovito izkušnjo zahvaljuje, pravi, da je izjemno uživala in spoznala še eno izmed lepot, ki jo sramežljivo v sebi skriva Slovenija. »Čeprav se bom kmalu vrnila v Španijo, saj se moja študijska izmenjava končuje, bom Slovenijo zagotovo še obiskala. Zagorje mi je bilo všeč, sploh če se želiš odpočiti od mestnega vrveža in uživati v neokrnjeni naravi. Slovenijo si želim pokazati tudi družini in prijateljem, tako da se bom zagotovo še vrnila.«