Zeleni flisi in majčke

Skoraj neznana znamka oblačil je zaradi Zelenskega vredna 150 milijonov evrov

E. J.
25. 1. 2023, 19.54
Posodobljeno: 16. 5. 2023, 09.46
Deli članek:

Zelenski nosi in torej promovira ukrajinsko znamko oblačil M-TAC, ki sicer proizvaja opremo za lov in turizem ter različne dodatke za orožje ter vojaška in taktična oblačila in obutev.

Profimedia
Od začetka ruske agresije na Ukrajino ukrajinski predsednik vzdržuje svoj modni slog in ostaja zvest znamki M-TAC, ki je bila prej neznana.

Ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski se od začetka ruske agresije v javnosti večinoma vedno pojavlja v zdaj že prepoznavni olivno zeleni oziroma maskirni uniformi, tudi ko se sreča s predstavniki drugih držav ali jih obišče.

Forbes je pred dnevi razkril, da Zelenski nosi in torej promovira ukrajinsko znamko oblačil M-TAC, ki sicer proizvaja opremo za lov in turizem ter različne dodatke za orožje ter vojaška in taktična oblačila in obutev, poleg Zelenskega pa omenjeno znamko nosi tudi vrhovni poveljnik ukrajinskih oboroženih sil Valerij Zalužni ter več sto tisoč vojakov in civilistov v Ukrajini.

Profimedia
Slišati je že bilo komentarje, zakaj Zelenski ne nosi oblek na uradna srečanja, ampak le športne oziroma vojaške majčke in flise ter cargo hlače, a na to še ni odgovoril.
Prodaja se jim je od februarja potrojila

Čeprav je ruska agresija na Ukrajino uničila številna podjetja in korporacije, večinoma malih in srednje velikih podjetnikov, je bila za M-TAC zelo plodna, saj se je njegova prodaja od februarja do danes potrojila. Proizvodnjo v Kijevu so razširili, odprli so tudi tovarno v Lvovu, zaposlenih je še 750 šivilj, ki delajo v treh izmenah, po finančnih napovedih poznavalcev pa naj bi njen letni prihodek znašal okoli 150 milijonov evrov.

Podjetje je bilo ustanovljeno kot hobi

Podjetje M-TAC je v začetku 2000-ih ustanovil Kijevčan Aleksandar Karasev, vse zato, ker je bil velik ljubitelj airsofta, torej vojaške simulacije. Takrat airsoft opreme v Ukrajini ni bilo ali pa jo je bilo zelo težko najti in Karasev se je odločil svoj hobi spremeniti v posel. S partnerko Natalijo Korzhenyuk je v Kijevu odprl trgovino Militarist, kjer so prodajali uvoženo opremo za airsoft, od leta 2014 pa imajo šest trgovin. Karasev je za svoj hobi celo uspel pridobiti več vojaških tovornjakov in oklepnih transporterjev.

Na koncu je vozilo podaril vojski, ko je izbruhnil spopad v Donbasu in so vojaki počasi začeli prihajati v njegovo trgovino in se tam opremiti za vojno ter tako promovirati svojo znamko.

Profimedia
Zaradi Zelenskega so oblačila ukrajinskega proizvajalca M-TAC postala znana po vsem svetu.
Ker sta Karasev in Korzhenyuk videla, da jima gre bolje in da je konkurenca vse hujša, sta sčasoma sklenila partnerstvo z oblikovalcem Denisom Golovko in razvila znamko taktičnih oblačil M-TAC. Blagovna znamka je postala zelo priljubljena med vojaki, pred vojno, ki se je začela februarja 2022, pa so imeli sedem trgovin in delavnico ter skladišče v Kijevu ter 200 zaposlenih ter proizvodno linijo in trgovino s skladiščem na Poljskem.

"Imajo samo en minus"

Na samem začetku invazije jim ni bilo lahko. Karasev in nekateri zaposleni so šli v vojno in trgovine je vzdrževalo zelo malo ljudi, v nekem trenutku pa so Rusi skoraj prišli v njihovo tovarno. Delovati so vrnili šele maja, junija pa so začeli graditi tovarno v Lvovu, pri čemer sta jim pomagala investitorja, soustanovitelj ukrajinskega izvoznika kmetijskih proizvodov Oreximm Jurij Budnik in direktor podjetja Aleksandar Hudolej. Budnik je bil v preteklosti Karašev prvi učitelj angleščine.

"Vse, kar imajo, je vrhunske kakovosti in imajo samo en minus, težko je kupiti nove stvari, ker jih ni na trgu," je za Forbes povedal Alexander Kamishin, vodja ukrajinskih državnih železnic, ki prav tako nosi M-TAC.