Do 2035

Določili datum konca bencinskih in dizelskih motorjev

C.E./STA
14. 7. 2021, 17.00
Posodobljeno: 15. 7. 2021, 09.10
Deli članek:

Evropska komisija je predstavila ambiciozen načrt za doseganje podnebnih ciljev.

Reuters
Fotografija je simbolična
Evropska komisija je danes razgrnila zajeten zakonodajni sveženj ukrepov za zmanjšanje izpustov za najmanj 55 odstotkov do leta 2030 glede na leto 1990, imenovan Pripravljeni na 55. Sveženj naj bi bil pomemben korak do cilja podnebne nevtralnosti do leta 2050 in spodbuda preostalemu svetu k podnebnemu ukrepanju.

Komisija predlaga znižanje ravni izpustov ogljika pri novih avtomobilih za 55 odstotkov do leta 2030, pri lahkih gospodarskih vozilih pa za 50 odstotkov. Po letu 2035 naj bi bila vsa nova vozila v Evropi brez emisij. Za avtomobile je sedaj z letom 2030 predviden cilj 37,5 odstotka, za lahka tovorna vozila za 31 odstotkov. Meja izpustov izpustov ogljika znaša trenutno 95 gramov na prevoženi kilometer.

Pri komisiji se zavedajo, da je prometni sektor eden od sektorjev, ki največ prispeva k izpustom CO2, zato želijo, da promet postane bolj trajnosten. K temu naj bi pripomogla danes predlagana revizija uredbe o določitvi standardov emisijskih vrednosti za nove osebne avtomobile in lahka gospodarska vozila. Na drugi strani električna vozila izpuščajo manj kot vozila z motorjem na notranje izgorevanje. Vendar pa v Evropi ni na voljo dovolj napajalnih postaj za električna vozila, ugotavljajo v Bruslju.

Do konca decembra lani je bilo v državah članicah vsega 226.000 javno dostopnih polnilnih mest. Od tega je bilo 70 odstotkov infrastrukture na voljo zgolj na Nizozemskem, v Franciji in Nemčiji. Bruselj želi, da bi se njihovo število v prihodnjih letih znatno povečalo in da bodo te postaje dosegljiva povsod po Evropi. Ob tem predlagajo tudi znižanje izpustov na področju letalskega in pomorskega prometa. Zakonodajni predlog se nanaša na goriva za letalstvo in pomorski promet.

Komisija predlaga ukrep, po katerem bodo morali letalski prevozniki povečati delež trajnostnega letalskega goriva, ko letijo z letališč v EU, tako da bo to do leta 2030 postalo edino razpoložljivo pogonsko gorivo. Hkrati pa obvezuje dobavitelje, da med letoma 2025 in 2050 povečujejo delež tega trajnostnega goriva.

Tudi pomorski promet bo po novem moral znatno prispevati k razogljičenju. Za to je predvidenih vrsta ukrepov, med drugim tudi predlog, da naj do leta 2050 obnovljiva nizkoogljična goriva predstavljajo več kot 80 odstotkov mešanice goriv.