Praktično ničen napredek

Porazno pridobivanje znanja med šolanjem na daljavo

G.G./STA
9. 4. 2021, 10.36
Posodobljeno: 9. 4. 2021, 10.38
Deli članek:

Študij o vplivu šolanja od doma še ni veliko. Raziskavi univerz v Oxfordu in Stockholmu pa kažejo na porazne rezultate.

Profimedia
Fotografija je simbolična

Britanski in švedski znanstveniki so primerjali rezultate nacionalnih preverjanj znanja, ki so jih izvedli lani pred in po zaprtju šol, s preverjanji znanja v treh letih pred tem. Vključili so rezultate 350.000 nizozemskih osnovnošolcev.

V študiji, objavljeni v znanstveni reviji Pnas, so ugotovili, da je bil upad znanja enak petini šolskega leta, kar je enako osmim tednom. Toliko časa pa so bile zaprte šole na Nizozemskem. Upad je bil pri otrocih iz družin, kjer so starši slabše izobraženi, še za do 60 odstotkov večji, kar potrjuje zaskrbljenost glede neenakomernih posledic pandemije za otroke in družine.

Rezultati kažejo, da so učenci med šolanjem na daljavo naredili majhen napredek ali pa ga sploh niso. Ob tem znanstveniki opozarjajo, da bi lahko bil upad znanja v državah s slabšo infrastrukturo in daljšim zaprtjem šol še večji. Nizozemska je namreč med državami, kjer je bilo zaprtje šol relativno kratko, so pojasnili znanstveniki.