Ugasnilo 346 življenj

Nesrečna jeklena ptica, ki je bila grob mnogim, razglašena za varno

J.P.
21. 12. 2020, 07.54
Posodobljeno: 21. 12. 2020, 08.06
Deli članek:

V prihodnje bodo stvari delali drugače, po tem ko sta dve nesreči zahtevali 346 življenj.

Profimedia
Boeingova letala 737 max so bila zaradi dveh odmevnih nesreč v Indoneziji in Etiopiji, ki sta skupaj zahtevali 346 življenj, prizemljena od marca 2019.

Vodja Evropske agencije za varnost v letalstvu je za BBC zatrdil, da je Boeing 737 max po novem varen za letenje. Kot je dejal Patrick Ky, izvršni direktor omenjene agencije, je ta pri pregledu letala in analizi sprememb, ki jih je opravil proizvajalec, »obrnila vsak kamen«.

Napaka v računalniškem programu

Boeingova leta 737 max so bila zaradi dveh odmevnih nesreč v Indoneziji in Etiopiji, ki sta skupaj zahtevali 346 življenj, prizemljena od marca 2019. Preiskave so odkrile, da je nesreči povzročila napaka v računalniškem programu, ki avtomatično uravnava višino leta. Med drugim je prejšnji mesec letalom za vnovično letenje prižgal ameriški regulator.

Boing 737 max se je več kot 20 mesecev po prizemljitvi na nebo vrnil s komercialnim letom v Braziliji. Nizkocenovni letalski prevoznik Gol je opravil polet med Sao Paulom in mestom Porto Alegre, večina potnikov pa ni niti opazila, s katerim modelom letala so leteli.

V prihodnje bo drugače

Omenjena letala bodo morala biti, da se bodo sploh lahko vrnila v obtok, opremljena z novo računalniško opremo; potrebne bodo tudi spremembe v napeljavi in opreme v pilotski kabini.

Po Kyjevih besedah se pilotom obeta dodatno usposabljanje, vsako letalo pa bo moralo opraviti testni polet.

Podobno bodo ukrepali tudi na drugi strani Luže.

Na tem mestu velja omeniti, da je pred odmevnimi letalskimi nesrečami Evropska agencija za varnost v letalstvu zgolj podprla oceno o varnosti letala ameriške Uprave za zračni promet, kot to dopuščajo pogoji mednarodnega sporazuma. Ky je zatrdil, da bodo v prihodnje »stvari delali drugače«. V primerih, ko omenjena evropska agencija ne bo zadolžena za testiranja, bo precej bolj natančno pregledala delo drugih.

Pa so regulatorji izgubili kredibilnost in zaupanje javnosti? »Upam, da ne,« je za BBC dejal Ky. »Upam, da nam javnost verjame, ko rečemo, da mislimo, da smo prepričani, da je letalo varno za letenje.«