Vpliv 16-letne Grete?

Pojav »letalske sramote« lahko prepolovi število potnikov

A.S.
2. 10. 2019, 15.05
Posodobljeno: 2. 10. 2019, 15.08
Deli članek:

Potniki so začeli obračati hrbet zračnemu prometu, ker ne želijo obremenjevati okolja z izpusti toplogrednih plinov. Pojavil se je koncept t.i. »letalske sramote«, je pokazala raziskava največje švicarske banke UBS.

Twitter
Švedski koncept »flygskam« ali »flight shame« (angleško) oziroma »letalska sramota« se je začel širiti po svetu.

Švedski koncept »flygskam« ali »flight shame« (angleško) oziroma »letalska sramota« se je začel širiti po svetu. Kot piše BBC, je v raziskavi, ki jo je maja izvedla švicarska UBS ena od petih oseb navedla, da se je odpovedala letenju zaradi izpustov toplogrednih plinov in posledičnega onesnaževanja okolja.

Svetovni zračni promet je bil v zadnjih letih sicer v porastu (vsako leto višji za 4 ali 5 odstotkov). Proizvajalca letal Airbus in Boeing industrijsko rast napovedujeta vse do leta 2035. Rezultati anket, v okviru katerih so vprašali 6000 ljudi v ZDA, Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji, pa so pokazali, da morda temu ne bo tako. Kar 21 odstotkov sodelujočih je namreč odgovorilo, da so v zadnjem letu leteli manj kot doslej.

Profimedia
16-letnica se je iz britanskega Plymoutha z jadrnico podala čez Atlantik.

Raziskavo so pri švicarski UBS izvedli maja letos, a izpostavljajo, da je v zadnjih mesecih zagotovo prišlo do sprememb. Mlada podnebna aktivistka Greta Thunberg, ki je odločena, da se ne bo sprijaznila z grozečo podnebno katastrofo, je namreč navdušila številne. 16-letnica, ki se je iz britanskega Plymoutha z jadrnico podala čez Atlantik, je vprašanje podnebne krize postavila v politično agendo. To lahko očitno vpliva na dojemanje zračnega prometa in spremeni potniške navade Američanov in Evropejcev.

Pri švicarski UBS zato pričakujejo zgolj 1,5 odstotno rast števila letov v Evropi, kar je pol manj, kot to predvideva in pričakuje evropski proizvajalec letal Airbus. V ZDA naj bi prišlo zgolj do 1,34 odstotne rasti (namesto 2,1%). V kolikor bo temu res tako, bodo posledice čutili predvsem proizvajalci letal.