Zahteval je vrnitev na letališče

Pilot boeinga v paniki že takoj po vzletu, hitrost je bila »nenormalna«

S.R.
15. 3. 2019, 10.27
Posodobljeno: 15. 3. 2019, 15.34
Deli članek:

Na dan počasi curlja vse več informacij o trenutkih pred tragedijo, v kateri je v nedeljo umrlo 157 ljudi.

Reuters
Z boeingom so stik izgubili pet minut po vzletu.

Letalo Boeing 737 Max 8 letalske družbe Ethiopian Airlines, ki je v nedeljo strmoglavilo v Etiopiji, je po poročanju časnika New York Times že takoj po vzletu zašlo v težave. Časnik se v svojem poročanju opira na izjave anonimnega vira blizu preiskave, ki naj bi proučeval komunikacijo med pilotom in kontrolnim stolpom.

Letalo se je takoj po vzletu začelo nenadzorovano dvigati in spuščati. Samo tri minute po vzletu je pilot kontrolorju zračnega prometa s »paničnim glasom« javil, da se morajo vrniti na letališče, saj da je letalo pospešilo do »nenormalne hitrosti,« poroča časnik. Le pet minut po vzletu so z letalom izgubili stik, kontrolorji pa so že pred dramatičnim sporočilom pilota vedeli, da je letalo v težavah.

Veliko podobnosti

Ključno je, da preiskovalci zdaj ugotovijo, kaj natančno se je zgodilo, a vse kaže, da ima nesreča veliko podobnosti z lansko katastrofo v Indoneziji, kjer je v strmoglavljenju letala istega tipa umrlo 189 ljudi na krovu. To so včeraj potrdili tudi pri Zvezni upravi ZDA za letalstvo (FAA), a zaenkrat še niso ugotovili, ali sta bili obe nesreči tudi posledici istega vzroka. Glavni krivec naj bi bile težave pri delovanju avtomatičnega sistema proti nenadni izgubi višine. Obe črni skrinjici, tako zapisovalnik pogovorov v pilotski kabini kot zapisovalnik podatkov o poletu, zdaj sicer analizirajo v Parizu.

Potem ko so letala Boeing 737 Max 8 prizemljili letalske družbe in regulatorji po vsem svetu, so to včeraj storili tudi v ZDA. Kot je poročala STA, je FAA včeraj sporočila, da Boeingova letala 737 max 8 in max 9 v ZDA ne bodo letela najmanj do maja letos. Do takrat naj bi opravili potrebne teste in posodobitve računalniškega programa, ki ga nekateri sumijo povzročitve dveh nesreč v šestih mesecih. Prizemljitev letal do maja ne bo močno vplivala na promet, saj gre za odstotek celotnega letalskega prometa po svetu. Največ težav v ZDA bodo imele letalske družbe Southwest Airlines, Air Canada in American Airlines, ki imajo največ letal 737 max in bodo morale najti zamenjave, kar pomeni nekaj motenj v naslednjih dneh.