Najdaljši svoje vrste

FOTO: "Most smrti", ki je terjal življenja vsaj 18 delavcev, je oživel: potovalni čas s štirih skrajšali na pol ure

J.P.
23. 10. 2018, 09.05
Posodobljeno: 23. 10. 2018, 09.19
Deli članek:

Devet let po začetku gradnje je stekel promet po najdaljšem mostu čez morje na svetu.

Profimedia
Med gradnjo je umrlo vsaj 18 delavcev, na stotine jih je bilo ranjenih.

Most je na uradni otvoritvi, ki je včeraj potekala v mestu Žuhaj, za promet odprl kitajski predsednik Xi Jinping. Prva vozila so nanj zapeljala danes. 55-kilometrski most je tako Hongkong povezal z Žuhajem, delom celinske Kitajske, s čimer se je potovalni čas s štirih skrajšal na pol ure.

Profimedia
Gradnja je stala dobrih 17 milijard evrov.

Širše obalno območje

Okoljevarstveniki opozarjajo pred neugodnim vplivom, ki bi ga most lahko imel na lokalni morski živelj, vključno z redkim kitajskim rečnim delfinom. V zadnjih 10 letih je v hongkonških vodah njegovo število padlo s 148 na 47, po poročanju tamkajšnjih medijev pa naj bi iz voda v bližini mostu že povsem izginil.

Gradnjo – stala je dobrih 17 milijard evrov – so pestile zamude in varnostna tveganja. Umrlo je vsaj 18 delavcev, na stotine jih je bilo ranjenih. Lokalni mediji so konstrukcijo zato označili za "most smrti". Ta je sicer zasnovan tako, da mu potresi in tajfuni ne bi smeli priti do živega. Zgrajen je iz 400.000 ton jekla, kar bi bilo dovolj za 60 Eifflovih stolpov. Približno 30 kilometrov njegove dolžine preči delto Biserne reke. Da lahko pomorski promet še naprej poteka gladko, se 6,7 kilometrski odsek na sredini spusti v podmorski predor, ki povezuje dva umetna otoka. Preostanek odpade na ceste, viadukte in kopenske predore.

Profimedia
Eden od dveh umetnih otokov.

Most je še en korak k uresničitvi ideje "širšega obalnega območja", ki zajema Hongkong, Macao in devet drugih mest na jugu Kitajske. Na območju trenutno živi 68 milijonov ljudi.

Profimedia
Potrebne so posebne dovolilnice, za vsa vozila pa je obvezno tudi plačilo mostnine.

Investicija se ne bo povrnila

Na most ne more zapeljati kar kdorkoli. Potrebne so posebne dovolilnice, za vsa vozila pa je obvezno tudi plačilo mostnine. Računati ne gre niti na javni prevoz, za uporabo bodo morali plačati tudi zasebni prevozniki. Železniške povezave ni. Kitajske oblasti so sprva ocenjevale, da bo most na dan prečkalo 9200 vozil, a so številko pozneje na račun širjenja prometnega omrežja na območju znižale.

Profimedia
Približno 30 kilometrov njegove dolžine preči delto Biserne reke.

Po izračunih BBC-ja bo most na leto prinesel dobrih 74 milijonov evrov, tretjino tega zneska pa naj bi na leto terjalo zgolj vzdrževanje. Zato se zdi le malo verjetno, da bi se investicija kdaj povrnila.

Profimedia
Zgrajen je iz 400.000 ton jekla.