Občutno povečana potrošnja

Nogomet na široko odpira denarnice, teče pa predvsem pijača

T.L.
11. 7. 2018, 11.27
Posodobljeno: 11. 7. 2018, 15.08
Deli članek:

Trgovci in gostinci navdušeni nad nogometnim uspehom hrvaške izbrane vrste. Potrošnja na Hrvaškem je namreč v času svetovnega nogometnega prvenstva "skočila v nebo".

Profimedia
Na Hrvaškem se bo običajno življenje zaustavilo med polfinalno tekmo z Anglijo.

Nogometna mrzlica je na vrhuncu, še posebej v državah, ki imajo svoje predstavnike v zaključnih bojih svetovnega prvenstva v Rusiji. Nogomet vedno spremljajo močna čustva, hitreje in pogosteje pa se odpirajo tudi denarnice.

Tako podatki iz Hrvaške - kjer po uspehih njihove izbrane vrste veljajo skorajda izredne razmere in nogomet ni postala najpomembnejša postranska stvar, ampak kar najpomembnejša stvar - kažejo na precejšen skok potrošnje v času trajanja svetovnega prvenstva.

V treh tednih trajanja prvenstva v Rusiji je skupna potrošnja na Hrvaškem dosegla skorajda 13 milijard kun, piše Jutarnji list, ki se sklicuje na podatke, ki so jih prejeli od hrvaške davčne uprave.

Med 16. junijem in hrvaškim prvim nastopom v Rusiji, ter 7. julijem in tekmi z Rusijo, so na Hrvaškem skupno izdali 159,980.406 računov v skupnem znesku 12.957,879.005 kun. Za primerjavo: povprečna mesečna potrošnja na Hrvaškem se giblje med osmimi in devetimi milijardami kun. Glede na številke pa je že zdaj jasno, da bo potrošnja v mesecu juliju prekašala običajno odlične številke praznično-nakupovalnega meseca decembra.

"Rast potrošnje beležimo običajno dan pred tekmo naše reprezentance in na dan same tekme. Takrat trgovci na drobno običajno zabeležimo rast, ki se giblje med 11 in 14 odstotki v primerjavi z enakim obdobjem lani," je dejala Tomislava Ravlić, direktorica sektorja za trgovino pri Hrvaški gospodarski zbornici.

Televizorji, pijača in hrana

In kaj največ kupujejo potrošniki? Ko so po ruskih zelenicah tekali "ognjeni", se je na Hrvaškem prodalo največ tehnike (predvsem televizijskih sprejemnikov), navijaških dodatkov, hrane in pijače. Še posebej dobro se prodaja pivo in ostala pijača ter meso za žar.

Tudi gostince navdušuje nogometni uspeh hrvaške izbrane vrste. Gostinski lokali so namreč še bolj polni, kot bi sicer bili v času julijske turistične sezone, tekme pa spremljajo domači in tuji gostje.

In še nekaj: kadar vlada evforija, se tudi po gostinskih lokalih zapravlja veliko več denarja. Največ pa gostje popijejo alkohola, predvsem piva, ki mu sledita vino in druge alkoholne pijače. Gostje se tudi dlje časa zadržujejo v lokalih, je za časnik povedal, Ante Mihić, ki ima v Vodicah Hišo sladoleda in je tudi dolgoletni predsednik sektorja gostincev pri Hrvaški gospodarski zbornici.