namera

Znani podjetji, ki bosta razvijali novega evropskega vojaškega lovca

B.K.
26. 4. 2018, 10.58
Posodobljeno: 26. 4. 2018, 10.58
Deli članek:

Nemški Airbus in Francoski Dassault Aviation sta podpisala namero o sodelovanju v razvoju novega vojaškega lovca, ki bi ga primarno uporabljale vojske evropskih držav.

Reuters
Francoski lovec 4. generacije Dassault Rafale.

Airbus in Dassault sta sicer tekmeca na tržišču in ob podpisu namere je direktor Airbusovega krila za razvoj obrambnega orožja Dirk Hoke opozoril, da sodelovanje med njima ni samoumevno: “Še vedno smo tekmeci, zato ni bilo samoumevno, da sedimo tukaj skupaj in se dogovorimo o sodelovanju. Na obeh straneh je naloga, da najdemo prave kompromise. Če bomo delovali za svoj ego, bomo končali s projektom, ki ne bo uspešen.”

Airbus trenutno proizvaja lovec Eurofighter Typhoon, ki ga uporabljajo vojske Nemčije, Italije, Velike Britanije in Španije, medtem ko Dassault proizvaja lovec Rafale, ki ga uporablja francoska vojska. Nov lovec, tokrat pete generacije, naj bi bil dokončan do leta 2040.

Proizvajalca sedaj čakata na podrobne projektne zahteve, ki jih bosta določili vladi Francije in Nemčije.

Proizvodnja evropskega vojaškega lovca je še posebnega pomena za zagotavljanje vojne suverenosti evropskih držav. “Zdi se mi, da če evropske države kupujejo ameriške produkte, ne prispevajo k strateški avtonomiji,” pa je dejal generalni direktor Dassault Aviation Eric Trappier.

Reuters
Eurofighter Typhoon

Največja grožnja projektu prav Nemčija

Največja grožnja projektu pa je ironično prav prihajajoča odločitev nemške vlade glede oboroževanja svoje vojske. Nemška vojska je namreč tik pred upokojitvijo starih lovcev Panavia Tornado. Pri zamenjavi pa koketira tudi z ameriškim proizvajalcem Lockheed Martin in njihovim lovcem 5. generacije F-35. A v kolikor bi Nemčija kupila te nove, a izjemno drage ameriške lovce, bi bilo prej omenjenega evropskega projekta konec, je prepričan Hoke: “Takoj ko Nemčija postane država z F-35, bo sodelovanje s Francijo pri proizvodnji novega lovca umrlo.”

Airbus in Dassault se zato strinjata, da je bil včerajšnji podpis namere o sodelovanju pomemben, saj bosta podjetji lahko tako zbrali vso potrebno tehnologijo do leta 2025.