Po drugi strani v ZDA vsako leto na urgentnih oddelkih bolnišnic oskrbijo več kot 3000 otroških žrtev strelskih nesreč. »Danes je sramoten dan za Washington,« je pred mesecem dni dejal ameriški predsednik Barack Obama, po tem ko je senat zavrnil reformo zakonodaje o orožju. Ključnih sprememb zakona - o obveznem preverjanju morebitne kriminalne preteklosti kupcev orožja na orožarskih sejmih in na internetu, o prepovedi prodaje polavtomatskega orožja in o omejitvi kapacitete nabojnikov - senatorji po

Obamovem prepričanju niso podprli iz strahu pred orožarskim lobijem. V naslednjih dneh se je razkrilo, da je 42 od 45 senatorjev, ki so sabotirali strožji zakonski nadzor nad orožjem, prejelo denar od orožarske industrije. 

Odstotek ameriških gospodinjstev, ki imajo doma prijavljeno orožje, je v zadnjih tridesetih letih upadel za več kot 40 odstotkov. Eden od ukrepov, s katerimi poskuša ameriška orožarska industrija zajeziti ta trend, je tudi navduševanje otrok nad kulturo orožja.

Leta 2008 je Ameriški sklad športnega streljanja sprožil pobudo za povečanje števila lovcev in športnih strelcev za 20 odstotkov v petih letih. Pomemben del načrta je novačenje mladih strelcev, zato so proizvajalcem orožja in lastnikom strelišč priporočili, naj »spodbujajo mladinske programe«.

Zloglasna Nacionalna orožarska zveza (NRA) je prejšnji teden letno konferenco sklenila z Dnevom mladosti, polnim »razburljivega in spektakularnega razkazovanja« orožja za mlade. Udeležence so nagradili tudi z brezplačnim polletnim članstvom v zvezi in s priložnostjo za streljanje z zračnimi puškami s plastičnimi naboji. Na konferenci so triletni deklici pompozno podelili dosmrtno članstvo v NRA – darilo njenega dedka.

Pred petimi leti je NRA za otroke ustanovil spletni medij InSights. Že leto dni prej je Ameriška strelska zveza začela izdajati revijo Junior Shooters, namenjeno mladim od osmega (!) do 21. leta starosti. V reviji objavljajo zgodbe o mladih lovcih in športnih strelcih, ne manjka pa oglasov različnih strelskih skupin in prodajalcev orožja. Tudi proizvajalci orožja ciljajo na otroke z oglasi, ki so pogosto videti kot reklame za igrače.

V začetku letošnjega leta je v državi Kentucky petletnik s puško, ki jo je dobil za darilo, po nesreči ubil dveletno sestrico. Starši niso vedeli, da je bila puška »še vedno nabita«. Aprila je en štiriletnik v streljanju ubil 47-letnika, drugi pa šestletnega otroka. Čeprav strelske nesreče, v katerih so storilci otroci, ne zavzemajo velikega deleža v celotnem obsegu tovrstnih nesreč, pa so v ZDA samo letos mladoletniki po nesreči ubili 29 otrok, mlajših od 12 let.

Še veliko več pa je otroških nesreč z orožjem, ki se ne končajo usodno: vsako leto na urgentnih oddelkih bolnišnic oskrbijo več kot 3000 otroških žrtev tovrstnih nesreč. Nekateri otroci, ki zakrivijo nesrečo z orožjem, imajo izkušnje v streljanju, drugi pridejo do orožja, ki pripada nekomu drugemu. V raziskavi so ugotovili, da 40 odstotkov gospodinjstev orožja nima varno spravljenega pod ključem, 22 odstotkov otrok staršev, ki imajo orožje, pa se je doma že igralo z orožjem, ne da bi njihovi starši za to vedeli.